شناسهٔ خبر: 67800696 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

ادارت یک استان پنجشنبه این هفته تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به بالارفتن کم‌سابقۀ دما و نیز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی ناشی از گردوغبار، ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان در روز پنجشنبه (۴ مردادماه ۱۴۰۳) تعطیل‌اند.

صاحب‌خبر -


به گزارش تابناک و به نقل از ادارۀ کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، منصور شیشه فروش در حاشیۀ جلسۀ کارگروه مدیریت بحران استانداری اصفهان، اظهار کرد: با توجه به فعال‌شدن کانون‌های گردوغبار در اصفهان و نیز با نظر به اعلام ادارۀ کل هواشناسی مبنی بر افزایش کم‌سابقۀ دما و ورود تودۀ هوای گرم به استان روز پنجشنبه ادارات، بانک‌ها و شهرداری‌ها تعطیل خواهند بود.

او با تأکید بر اینکه این تعطیلی به‌منظور حفظ سلامت شهروندان و پایداری جریان انرژی است، ادامه داد: دستگاه‌های خدمات‌رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی استان در این ایام به فعالیت خود ادامه می‌دهند و تعطیل نیستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خطاب به شهروندان یادآور شد: رعایت بهداشت فردی، کاهش زمان حضور در فضای باز و زیر تابش مستقیم نور خورشید، کاهش رفت‌وآمد در سطح شهر و استفادۀ بهینه از انرژی برق و آب در روزهای جاری ضروری است.

شیشه فروش به‌منظور مصرف بهینۀ انرژی توضیح داد: به‌منظور پایداری جریان برق خانگی و صنوف استفاده از نور طبیعی در طول روز اهمیت دارد. همچنین صرفه‌جویی در مصرف برق خصوصاً در ساعات اوج مصرف، جایگزینی پروژکتورهای قدیمی با چراغ‌های مجهز به لامپ‌های ال ای دی، اجرای روش‌های پیشگیری از هدررفت انرژی با نصب درزگیر و عایق پنجره‌ها نیز باید به‌طور جدی مدنظر باشد.

این مقام استانداری درخصوص مصرف آب نیز توصیه کرد: با هدف جلوگیری از هرگونه هدررفت آب از شبکه‌های فرسودۀ آب شرب و فضای سبز  در اماکن عمومی، پارک‌ها، ادارات، صنوف و... بازسازی به‌موقع شبکه‌ها و رفع نواقص آن‌ها ضرورت جدی دارد.

او در ادامۀ بحث مدیریت انرژی گفت: به واحدهای صنفی به‌خصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میوه‌فروشی‌ها، مغازه‌های لوستر و عموم مشترکین تأکید می‌شود که اصول صرفه‌جویی در مصرف آب و برق را رعایت کنند.

نظر شما