شناسهٔ خبر: 67800649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

بازدید مدیرکل و معاونین بهزیستی از نمایشگاه صنایع‌دستی آرمگاه چلبی اوغلو

زهرا محمدی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه از بازدید مدیرکل و معاونین بهزیستی استان زنجان از نمایشگاه صنایع‌دستی در آرمگاه چلبی اوغلو و اهدای لوح تقدیر بهزیستی برای برپایی دوره‌های آموزشی و همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه با افراد تحت پوشش بهزیستی خبر داد.  

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، پروانه عسگری ظهر امروز سه‌شنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۳ بعد از بازدید مدیر کل بهزیستی استان زنجان و همکارانش از آرامگاه چلبی اوغلو و نمایشگاه صنایع‌دستی در این مجموعه تاریخی با بیان اینکه این دوره آموزشی براساس توافق فی‌مابین اداره بهزیستی و میراث‌فرهنگی شهرستان برگزار شده است، اظهار کرد: در این دوره‌ها ضمن آشناسازی و برپایی دوره‌های آموزشی افراد تحت پوشش بهزیستی در حوزه صنایع دستی، تعامل بین این دو اداره کل را جهت ایجاد اشتغال پایدار بسیار مهم برشمرد.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه با اشاره به اینکه افزایش اماکن اقامتی مانند بوم‌گردی، خانه مسافر و افزایش دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی به ویژه رشته گلیم، خرطی، منبت، ملیله، قلمزنی، چرم و همچنین بافته‌های داری بیشترین متقاضی را در بین جوانان این شهرستان دارد اضافه کرد: تسریع در صدور مجوز و حمایت‌های تسهیلاتی در دستور کار این اداره کل به ویژه برای افرادی است که دارای معلولیت هستند، قرار دارد.  

روح‌الله خدابنده‌لو پس از بازدید از نمایشگاه صنایع دستی در آرامگاه چلبی اوغلی گفت: این نمایشگاه‌ها برای عرضه محصولات تولیدکنندگان مشاغل خرد و خانگی زنان سرپرست خانوار و جامعه هدف بهزیستی است.  

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان این مطلب که موضوع اشتغال از نیازهای اساسی جوانان افراد تحت پوشش اداره بهزیستی است؛ افزود: تلاش بر این است پس از آموزش‌های لازم، توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار صورت گیرد.  

او ادامه داد: اشتغال مددجویان بهزیستی تنها با تلاش سازمان بهزیستی ممکن نیست و باید سایر ارگان‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نیز در این زمینه کمک‌رسان باشند.

انتهای پیام/

نظر شما