شناسهٔ خبر: 67800531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مراکز مشاوره ژنتیک در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: پیشگیری از معلولیت‌ها یکی از مهمترین سیاست‌های بهزیستی است و در همین راستا مراکز مشاوره ژنتیک در استان راه اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمود حسین آبادی ظهر امروز _سه‌شنبه دوم مرداد_ در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های متنوع بهزیستی در پیشگیری از معلولیت‌ها اظهار کرد: غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال یکی از این برنامه‌ها است که به دلیل بی علامت بودن تنبلی چشم در کودکان از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی افزود: برنامه آموزش پیشگیری از معلولیت‌ها، انجام مشاوره و آزمایش ژنتیک از دیگر برنامه‌های بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: پیشگیری از معلولیت‌ها یکی از مهمترین سیاست‌های بهزیستی است و در همین راستا مراکز مشاوره ژنتیک در استان راه اندازی می‌شود.

حسین آبادی تصریح کرد: همچنین در زمینه خدمات مشاوره خانواده و روانشناختی و ژنتیک شامل مشاوره خانواده، آموزش‌های پیش از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج و آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از سوی بهزیستی به آحاد شهروندان خدمات رسانی می‌شود.

وی با اشاره به زنگ خطر کاهش رشد جمعیت و لزوم فراهم آوردن زمینه برای ازدواج آسان بر انجام مشاوره ژنتیک تاکید کرد و گفت: ما همه وظیفه داریم در بحث جمعیت ورود کنیم اما باید مشاوره ژنتیک را نیز مهم بشماریم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تاکید کرد: مرکز مشاوره ژنتیک دکتر دانشمند با کسب مجوز از سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها در همین خصوص همزمان با هفته بهزیستی به بهره برداری می‌رسد.

حسین آبادی افزود: در این مرکز مشاوره ژنتیک در زمینه‌های قبل از ازدواج، قبل از بارداری حین بارداری و تشخیص موارد بیماری‌های ژنتیکی انجام می‌شود که این فرایند شامل تلاش مشاوره ژنتیک به منظور تشخیص، نحوه توارث بیماری، و کمک به اعضای خانواده برای تصمیم‌گیری مناسب است.

وی خاطر نشان کرد: عموم مردم می‌توانند از خدمات مراکز مشاوره ژنتیک بهره مند شوند اما افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و افراد که استطاعت مالی ندارند می‌توانند از ویزیت رایگان و یا کمک هزینه استفاده کنند.

نظر شما