شناسهٔ خبر: 67800455 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی: توزیع منابع و تسهیلات در بین شرکت‌های دانش بنیان به صورت متناسب صورت گیرد

معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور در جریان بازدید از پارک علم و فناوری قزوین گفت: با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اقدامات آن‌ها ظهور و بروز بیشتری در جامعه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان-بلندیان پس از  بازدید از پارک علم و فناوری قزوین در نشست سه ساعته پس از استماع اظهارات متولیان این حوزه در این استان  که بخشی از آن به قدردانی از اقدامات اثرگذار سازمان بازرسی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و بیان انتظارات از سازمان بازرسی کل کشور اختصاص داشت، به وظایف این نهاد نظارتی مطابق با اصل ۱۷۴ قانون اساسی ناظر بر نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور اشاره کرد و گفت: رویکرد سازمان بازرسی حمایت از مدیران سختکوش و پرتلاش در دستگاه‌های اجرایی است و این سازمان به دنبال مچ‌گیری نیست.

معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی با تاکید بر اینکه مدیران باید حضور سازمان بازرسی را یک فرصت بدانند، تصریح کرد: این سازمان در چند سال اخیر و با تشکیل کارگروه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در ذیل معاونت سیاسی و قضایی سعی کرده است همواره در کنار این شرکت‌ها باشد تا گام‌های موثری در تحقق بیانات و‌تاکیدات مقام معظم رهبری بردارد.

بلندیان با اشاره به بازدید‌ها و‌جلسات مستمر از شرکت‌های دانش بنیان مفیده فایده بودن این اقدامات در گره‌گشایی از واحد‌های تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان را مورد تاکید قرار داد.

وی از سازمان بازرسی به عنوان ملجا و پناهگان مدیران واحد‌های تولیدی یاد و تاکید کرد که این سازمان آمادگی شنیدن مشکلات و مطالبات این قشر از جامعه را دارد.

معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان و فراهم کردن فضا برای انتقال دانش در این زمینه را مورد اشاره قرار داد و در عین حال به شرکت‌هایی که با تخطی از قانون و با هدف بهره‌مندی از معافیت‌های مشمول این شرکت‌ها از فضای موجود سواستفاده می‌کنند، هشدار داد.

وی تاکید کرد که توزیع منابع و تسهیلات در بین شرکت‌های دانش بنیان به منظور تولید محصولات فناورانه، به صورت متناسب انجام شود و در جای خود هزینه شود.

بلندیان با بیان اینکه رویکرد قوه قضاییه و سازمان بازرسی رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: در صورتی که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به درستی و در سایه همراهی و همدلی دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد، قطعا اقدامات آن‌ها ظهور و بروز بیشتری در جامعه خواهد داشت.

وی تاکید کرد که مشکلات و‌آسیب‌ها حتما به بازرسی استان منتقل شود تا مواردی که نیاز به پیگیری از مرکز دارد، با استفاده از همه ظرفیت‌ها دنبال شود.

معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی از بازرس کل جدید استان قزوین خواست با برگزاری نشست‌های مستمر و تعامل سازنده رفع مشکلات پیش روی شرکت‌های دانش بنیان را پیگیری کند.

انتهای پیام/

نظر شما