شناسهٔ خبر: 67800430 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی البرز مطرح کرد

ضرورت وجود رازی برای مقابله با بیماری‌های نوپدید 

المیرا دادمهر (اگیر)

مدیرکل دامپزشکی استان البرز با اشاره به سابقه صد ساله موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: رازی در این مدت در مقابله با بیماری‌های نوپدید بسیار موفق عمل کرده و وجود آن در کشور ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علیرضا رفیعی پور روز سه شنبه، دوم مرداد در بازدید از غرفه موسسه رازی در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته اظهار کرد: موسسه رازی ریشه‌ای با قدمت ۱۰۰ ساله دارد و این ریشه باعث شده کشور در تولید واکسن در حوزه‌های انسانی، دام، طیور و آبزیان تا حد قابل توجهی خودکفا باشیم.

وی با بیان اینکه موسسه رازی هر سال در حوزه تولید واکسن و انجام تحقیقات و پژوهش نسبت به سال قبل‌تر رشد زیادی دارد؛ خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نیز این موسسه در تولید نسل جدید واکسن‌ها و انجام تحقیقات همچون گذشته پیش قدم باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز تصریح کرد: با توجه به اینکه همواره با عوامل بیماری‌ زای جدید، نو پدید و بازپدید روبرو هستیم، برای آمادگی جهت مواجه شدن با این مسائل، به پژوهش، تولید واکسن و سرم‌های جدید و و کیت‌های تشخیصی نیازمندیم.

وی ادامه داد: موسسه رازی باید در این زمینه پیشتاز باشد تا در صورت بروز مورد جدیدی از این نوع بیماری‌ها، بتوانیم بر اساس توانمندی‌های داخلی در جهت کنترل و مبارزه با این بیماری‌ها عمل کنیم و وابستگی به دیگر کشورها را کاهش دهیم.

رفیعی‌پور تصریح کرد: این موضوع نیازمند فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی است و لازم است موسسه رازی بیش از پیش در این زمینه برنامه‌ریزی و حرکت کند و همچون گذشته پیشتاز باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما