شناسهٔ خبر: 67800258 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همراه با المپیک پاریس؛

اعزام 1800 نیروی پلیس از ۴۳ کشور به فرانسه

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت کشور فرانسه می‌گوید که ماموران امنیتی ۴۳ کشور جهان، به پاریس در تامین امنیت المپیک ۲۰۲۴ کمک خواهند کرد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا، در آستانه شروع رقابت‌های المپیک پاریس، تامین امنیت مراسم افتتاحیه به چالش مقامات فرانسوی بدل شده است. بازی‌های المپیک همواره هدف حملات تروریستی بوده است که از جمله آن می‌توان به بمب‌گذاری منجر به کشته شدن یک زن و زخمی شدن بیش از یک‌صد نفر در آتلانتا اشاره کرد.

تشدید تحرکات گروه‌های تروریستی و افراطی در اقصی‌نقاط جهان در سال‌های اخیر، نگرانی‌ مقامات فرانسه را افزایش داده است. میلیون‌ها گردشگر و هزاران ورزشکار امسال در پاریس المپیک تابستانی را در کنار هم برگزار خواهند کرد. انتظار می‌رود حدود ۱۵ میلیون گردشگر در المپیک، به فرانسه سرازیر شوند.

صرف نظر از تهدیدهای تروریستی، بازی‌های امسال به‌دلیل جنگ بی‌وقفه‌ و کشتار و نسل‌کشی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه به‌راه انداخته است، هدف اعتراضات گسترده نیاز قرار دارد. به‌ویژه اینکه مقامات فرانسوی با اتخاذ استانداردی دوگانه و بی‌توجهی محض به درخواست‌های بین‌المللی مبنی بر تحریم ورزشکاران صهیونیستی، برای آنها حفاظت ۲۴ ساعته نیز فراهم کرده‌اند.

این در حالی است که فرانسه به توصیه کمیته بین‌المللی المپیک و البته هم‌راستا با سیاست‌های غرب علیه روسیه، از حضور ورزشکاران این کشور و بلاروس در المپیک زیر پرچم کشور متبوع‌شان جلوگیری کرده است و آنها تنها با پرچم بی‌طرف قادر به حضور در این‌دوره از بازی‌ها هستند. البته فدراسیون کشتی روسیه چندی پیش در واکنش به این سیاست‌ها، اعلام کرد که کشتی‌گیران روس برای تحریم المپیک پاریس به اجماع رسیده و در آن شرکت نخواهند کرد.

با این تفاصیل، فرانسه در نظر دارد تا در طول بازی‌ها، روزانه حدود ۳۵ هزار نیروی پلیس را در پاریس به‌کار گیرد و این تعداد در روز مراسم افتتاحیه با ۴۵ هزار نیرو به اوج خواهد رسید.

وزارت کشور فرانسه با تایید این موضوع، در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت که علاوه بر این، ۱۰ هزار سرباز به مناطق مختلف پاریس اعزام خواهند شد و این تلاش‌ها، با به‌کارگیری یک هزار و ۸۰۰ پلیس از ۴۳ کشور جهان تقویت خواهد شد.

رویترز نوشته است که فرانسه همچنین از ۲۰ هزار نیروی امنیتی مخفی استفاده خواهد کرد. بازی‌های المپیک ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست(۵ تا ۲۱ مرداد) برگزار می‌شود. افتتاحیه این رویداد قرار است پنجم مرداد برای نخستین بار در فضای باز و در حاشیه رود «سِن» برگزار شود که چالش‌های امنیتی فرانسه را دوچندان کرده است.

نظر شما