شناسهٔ خبر: 67800091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماز جمعه، پایدارترین، منجسم ترین و ماندگارترین نهاد است

شیراز- ایرنا- رییس ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز گفت: نماز جمعه، پایدارترین، منسجم‌ترین، مردمی ترین، منظم ترین و ماندگارترین نهاد فرهنگی و دینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمید رضا گرامی، سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، ضمن گرامیداشت پنج مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروی انقلاب اسلامی افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی همین نماز جمعه است و نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی کار خود را دنبال می‌کند و به عنوان یک پایگاه اجتماعی مردمی در طول سال به شکل هفتگی و مستمر فعال است.

وی ادامه داد: در کلان شهر شیراز هرچند بر اساس جمعیت آن انتظار می رود که جمعیت بیشتری در این فریضه مهم حضور یابند اما به تناسب نسبت به هر برنامه دیگری که نگاه کنیم جمعیت شرکت کننده بیشتر است اما باید تقویت شود.

او اظهار کرد: در هفته نماز جمعه تدابیر بیشتری برای برگزاری برنامه های مختلف اندیشیده می‌شود اما اغلب این برنامه ها در طول سال نیز در ستاد نماز جمعه شیراز در حال اجرا است و یک تیم ۱۰۰ نفر برای برپایی نماز جمعه در سومین حرم اهل بیت (ع) به بهترین شکل ممکن و با کمک مردم تلاش می کنند.

نماز جمعه، پایدارترین، منجسم ترین و ماندگارترین نهاد است

رییس ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز، ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در دوره‌های قبل در این ستاد افزود: امروز در بحث ستاد نماز جمعه شیراز نگرش های جدیدتر و برنامه‌های متنوع تری با محوریت اقشار، صنوف و سطوح مختلف با مبنای پایگاه مردمی بودن طرح ریزی شده که امیدواریم بتوانیم برای تحقق آنها گام برداریم و شاهد حضور بیشتر مردم به ویژه قشر جوان و نوجوان در این فریضه الهی باشیم و آنها از نزدیک در جریان مسائل روز سیاسی، اجتماعی و دینی کشور، استان و مرکز استان قرار گیرند.

گرامی افزود: اگر بخواهیم تحت عنوان جهاد تبیین یا بیانیه گام دوم انقلاب نگاه کنیم، آن رسالتی که در نماز جمعه دنبال می‌شود و گفتمانی که امام جمعه ارائه می‌دهد نیز در همین راستا است و می خواهد آنچه که در طول هفته اتفاق افتاده را بیان کند و به اطلاع مردم برساند.

وی ادامه داد: در کنار آن، مدیران نیز هر هفته از طریق تریبون نماز جمعه اقدام به ارائه گزارش به مردم می کنند و با برپایی میزهای خدمت، مطالبات و خواسته های مردم را پیگیری می‌کنند که این خود به افزایش اعتماد در مردم و حضور پرشورتر آنها در نماز جمعه کمک می کند.

او اظهار کرد: در نماز جمعه این هفته شیراز (پنجم مردادماه) با توجه به اینکه ششم مرداد ماه روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه ای است، مدیر کل فنی و حرفه ای استان به ارائه گزارش به مردم خواهد پرداخت و رییس ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز نیز دیگر سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه خواهد بود.

وی گفت: برپایی میز خدمت با حضور مدیران دستگاه های اجرایی با محوریت استاندار فارس از دیگر برنامه های نماز جمعه پنجم مردادماه خواهد بود.

نظر شما