شناسهٔ خبر: 67798923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی دامغان خبر داد؛

پیش‌بینی برداشت ۱۲۰۰ تن محصول سیب‌زمینی در دامغان

دامغان- مدیر جهاد کشاورزی دامغان از پیش بینی برداشت یک هزار و ۲۰۰ تن محصول سیب زمینی در اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر امامیون ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی جهاد دامغان از پیش بینی برداشت یک هزار و ۲۰۰ تن محصول سیب زمینی در اراضی زراعی این شهرستان خبر داد و بیان کرد: سالانه بالغ بر ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه رودبار به کشت محصول سیب‌زمینی اختصاص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه کشت این محصول ارزشمند از نیمه دوم اردیبهشت ماه شروع و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد، افزود: برداشت این محصول از نیمه دوم مهرماه در منطقه رودبار شروع و تا پایان آبانماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال یکهزار و دویست تن محصول تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان ادامه داد: بیشترین ارقام کشت شده در منطقه رودبار «باراکا» و «اگریا» بوده که این دو نوع رقم مشکلاتی از جمله عدم عملکرد بالا و نداشتن شکل و اندازه مناسب را در بر داشت.

امامیون با بیان اینکه کاشت بذرهایی نظیر «جلی و بامبا» در اراضی کشاورزی شهرستان دامغان در دستور کار قرار گرفت؛ افزود: این بذرها به لحاظ عملکردی بالا و قابلیت بهبود محصول را دارند و در زمین‌های جدید زیر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی تحت کشت قرار گرفته‌اند.

نظر شما