شناسهٔ خبر: 67798715 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۲۲:

راهی جز جایگزین کردن درختان بومی در چیتگر نداریم

سیدمیثاق اختر

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۲۲ تهران درباره راه حل احیاء شدن بوستان جنگلی چیتگر گفت: راهی جز جایگزین کردن درختان بومی در این منطقه نداریم و باید به این موضوع توجه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نعمت‌الله نعمتی در حاشیه افتتاح خط لوله انتقال ۳ هزار و ۱۰۰ متر طول آب خام به بوستان جنگلی چیتگر گفت: در این بوستان درختان سوزنی‌برگ شامل گونه‌های اقاقیا، بلوط و افرا است که حدود ۴۰ درصد از درختان پهن‌برگ و ۶۰ درصد سوزنی‌برگ هستند.

وی تصریح کرد: قدمت درختان سوزنی‌برگ و پهن‌برگ در بوستان جنگلی یکسان هستند و در واقع یک بوستان همسان را در چیتگر داریم.

رئیس اداره فضای سبز منطقه ۲۲ تهران خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی هرگونه تغییر آب و هوا مشکلاتی را برای درختان بوجود می‌آورد و می‌تواند یک قتل عام برای درختان باشد و آفت سوسک پوست‌خوار مدیترانه‌ای بر اثر ضعیف شدن برخی از گونه‌ها و درختان فراگیر شده است و میزبان این آفت  فقط درختان کاج هستند.

نعمتی تصریح کرد: درختانی که ضعیف هستند و کمتر آب خورده‌اند دچار بیماری افت سوسک پوست خوار مدیترانه‌ای می‌شوند و این بیماری به صورت تساعدی به سایر درختان انتقال پیدا می‌کند و متاسفانه این بیماری در بوستان جنگلی چیتگر فراگیر شده است.

وی افزود: متأسفانه در سنوات گذشته، کمبود آب شهر تهران و قطع شدن مکرر آب‌های خام و پساب، باعث شده که استرسی به درختان وارد شود و شاهد هستیم که پوست درختان خشک شده در بوستان چیتگر کنده شده است و این درختان برگشتی ندارند و قاعدتا باید حذف شوند.

رئیس اداره فضای سبز منطقه ۲۲ ادامه داد: درختان سوزنی‌برگ با آبی که امروز به بوستان جنگلی انتقال داده شد شرایط بهتری را پیدا خواهند کرد و ان‌شاءالله در آینده شاهد سبز شدن درختان خواهیم بود.

انتهای پیام

نظر شما