شناسهٔ خبر: 67798535 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت:

ورود ۹ هزار و ۸۸۵ اثر به دوازدهمین جشنواره سیمرغ وزارت بهداشت

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت از ورود ۹ هزار و ۸۸۵ اثر به دوازدهمین جشنواره سیمرغ وزارت بهداشت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا، اسماعیل عجم درباره برگزاری دوازدهمین جشنواره سیمرغ وزارت بهداشت اظهار کرد: امسال ۳ هزار عضو هیأت علمی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مشهد مقدس حضور یافته و در اردوی فرهنگی شرکت کردند.

وی اظهار کرد: دوازدهمین جشنواره سیمرغ وزارت بهداشت امسال با هدف گفتمان سازی با موضوع بحران سالمندی در همدان درحال برگزاری است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در جشنواره سیمرغ امسال شرکت کردند که دانشجویان، فارغ التحصیلان، همکاران بخش های مختلف نظام سلامت، اساتید و افرادی هستند که درحوزه نظام سلامت مشغول به فعالیت می باشند.

عجم تاکید کرد: اهداف و برنامه های معاونت فرهنگی وزارت بهداشت در سه محور اساسی امید و ایجاد انگیزه در میان دانشجویان درحال انجام است که تابستان امسال به تابستان ایمان و امید نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه برای ۷ هزار دانشجوی دختر در مشهد مقدس نیز دوره آموزشی _فرهنگی تدارک دیده شده‌ است،گفت: در این بین ۲۰۰ نفر از دانشگاه علوم پزشکی همدان اعزام می‌شوند.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه امسال جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت در همدان و جشنواره ملی قرآن کریم در تبریز برگزار می‌شود عنوان کرد: این جشنواره‌ها می‌توانند باعث درخشش استعدادهای دانشجویان رشته پزشکی در حوزه فرهنگی و هنری شوند.

ورود ۹ هزار و ۸۸۵ اثر به دوازدهمین جشنواره سیمرغ وزارت بهداشت

عجم با اشاره به اینکه از اقدامات ویژه وزارت بهداشت، تشکیل قرارگاه ملی جوانی جمعیت بوده است افزود: معاونت فرهنگی وزارت بهداشت، مسئولیت کمیته فرهنگی جشنواره سیمرغ را بر عهده گرفته که در راستای جوانی جمعیت ورود جدی دارد.

وی با اشاره به اینکه موضوع بحران سالمندی یکی از محورهای گفتمان‌سازی در جشنواره سیمرغ امسال است گفت: در این جشنواره به صورت سلسله کارگاه‌هایی به موضوع جمعیت پرداخته می‌شود. مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت ۷ هزار و ۵۴۷ نفر از دانشجویان، دانش‌آموختگان، اساتید و فعالان نظام سلامت در این جشنواره شرکت کردند و در ۶ بخش تولیداتی ارائه شده است خاطرنشان کرد:تعداد ۹ هزار و ۸۸۵ اثر در این جشنواره به ثبت رسیده است.

ورود ۹ هزار و ۸۸۵ اثر به دوازدهمین جشنواره سیمرغ وزارت بهداشت

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مسابقه کتابخوانی از برنامه‌های ویژه جشنواره بود که بر محور بحران جمعیت به صورت علمی و دقیق پرداخته شد گفت: در این راستا کتاب "ایران جوان بمان" به شرکت‌کنندگان معرفی شد و خوشبختانه ۳ هزار و ۷۹۴ نفر در این مسابقه ثبت‌نام کردند.

عجم با بیان اینکه این مسابقه کتابخوانی، با سبک متفاوت تلخیص و نیز ارائه فیلم یا صوت پیش رفت ادامه داد: ۲۱۹ اثر در این راستا به دست ما رسید.‌وی با اشاره به اینکه رویدادی بودن این جشنواره مهم بوده که تولیدات فرهنگی و هنری خوبی در این زمینه ارائه شده است گفت: در ۱۱ بخش مختلف طی این دو روز برنامه و تولیداتی خواهیم داشت و ورکشاپ‌ها و کارگاه‌هایی برگزار خواهد شد.

ورود ۹ هزار و ۸۸۵ اثر به دوازدهمین جشنواره سیمرغ وزارت بهداشت

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت به حضورمسعود نجابتی؛ دبیر بخش هنرهای تجسمی، محمدحسین لطیفی؛ دبیر بخش فیلم، دانیال فرخ؛ دبیر بخش هنرهای دیجیتال، حامد عسگری؛ دبیر بخش شعر و داستان در جشنواره اشاره کرد و افزود: از هر رشته تعدادی از کسانی آثار شاخص داشتند در جشنواره حضور می‌یابند و از بین آنها برگزیدگانی انتخاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۳۵۰ نفر برای اختتامیه مراسم دعوت شدند عنوان کرد: امیدواریم جشنواره اثرگذار و مفیدی را در این دوره نیز مانند سال‌های گذشته برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اهداف و برنامه‌های معاونت فرهنگی وزرات بهداشت در سه محور اساسی امید و ایجاد انگیزه در بین دانشجویان در حال انجام است که تابستان امسال به تابستان ایمان و امید نامگذاری شده است.
این مقام مسئول در رابطه با برگزاری طرح تابستانی، بیان کرد: طرح اول «همراه با حکیمان» در یک برنامه سه روزه همراه با خانواده و اردوی آموزشی و فرهنگی ویژه اساتید دانشگاه علوم پزشکی میزبان سه هزار عضو هئیت علمی به همراه خانواده هستیم.
وی افزود: طرح دوم «همراه با ستارها» در شهر مشهدمقدس همراه با اقدامات تقریحی است که با ۷۰۰۰ هزار دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود و از استان همدان ۲۰۰ نفر دختر اعزام می‌شوند.
عجم خاطرنشان کرد: طرح سوم طرح «مثبت آرمان» در طی هشت دوره دانشجویان فعال حوزه فرهنگی علمی حوزه اجتماعی دانشگاه در یک دوره سه روزه در شهر مشهدمقدس برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در طرح کاروان امام حدود ۱۰ هزار نفر در ایام اربعین در شهرهای عراق خدمات‌رسانی می‌کنند که در شهرهای نجف و کربلا حدود سه موکب رفاهی و خدماتی در مسیر فراهم کردیم که خدمت‌رسانی کنند و امسال حدود ۱۵ هزار نفر شرکت می‌کنند.
عجم در رابطه با طرح «سلام بر ابراهیم» ویژه پسران که برای حدود دو هزار نفر برنامه‌ریزی شده و در مشهدمقدس برگزار می‌شود، بیان کرد: برنامه اردوگاهی بیرون از شهر مبتنی بر بازی، هیجان و فعالیت‌های ورزشی که رقابت می‌کنند.

نظر شما