شناسهٔ خبر: 67798464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان بوشهر به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید

بوشهر- ایرنا- مدیر پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: گردش مالی ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور فعال در این پارک در سال گذشته به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «رحمان دشتی» روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سال گذشته شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور استان بوشهر، سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال محصول به خارج از کشور صادر کرده‌اند.

وی افزود: در حوزه همکاری‌های بین‌المللی نیز پارک علم و فناوری خلیج فارس(بوشهر) موفق به عقد قراردادهای ارزی بالغ بر ۲۳۰ هزار یورو شده است.

مدیر پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر تصریح کرد: یک سوم شرکت‌های فعال در این پارک در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی مشغول به فعالیت هستند و خدمات متنوعی از جمله تولید تجهیزات، قطعات، بازرسی‌های فنی و آزمایشگاهی ارائه می‌دهند.

دشتی نقش پارک علم و فناوری خلیج فارس در توسعه انرژی و صنایع دریایی بوشهر را مهم ارزیابی کرد و گفت: بوشهر به عنوان استانی با محوریت انرژی و دریا، دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است که نیازمند توسعه و بهره‌برداری صحیح از این منابع است به گونه‌ای که در حوزه انرژی با داشتن پارس جنوبی و صنایع پتروشیمی، نقش کلیدی در تولید انرژی کشور بر عهده دارد.

حمایت و توسعه فناوری‌های مرتبط با انرژی و دریا

مدیر پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر با تاکید بر مزیت‌های پارک علم و فن‌آوری استان گفت: ماموریت این پارک در جهت حمایت و توسعه فناوری‌های مرتبط با انرژی و دریا است.

وی عنوان کرد: این پارک نقش مهمی در ایجاد زیرساخت‌های فناورانه برای حمایت از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایفا می‌کند و تاکنون دستاوردهای قابل توجهی در این حوزه داشته است.

گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان بوشهر به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید

دشتی اظهار کرد: یکی از بزرگترین اقدامات پارک علم و فناوری خلیج فارس، برگزاری نمایشگاه تولیدات داخلی در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی به عنوان یک فرصت برای معرفی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور داخلی به صنایع بزرگ است.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس(بوشهر) با توجه به بلوغ خود و شرکت‌های فعال در حوزه نفت، نقش هاب فناوری کشور در منطقه را ایفا می‌کند و به زودی با راه‌اندازی ساختمان جدید، ظرفیت‌های خود را افزایش خواهد داد.

مدیر پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر ادامه داد: این پارک همچنین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در تهران حضور فعال داشته و به دنبال افزایش همکاری‌های فناورانه با سایر مناطق کشور است.

بیشتر بخوانید

بوشهر رتبه سوم توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور را کسب کرد

۲۰ هکتار فضا به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر اختصاص یافت

دانش‎ بنیان ‎ها ۲ محصول فناورانه و دانش بنیان در بوشهر رونمایی شد

دشتی تاکید کرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس با ایجاد فضای مناسب برای توسعه فناوری‌های داخلی و نوآوری، نقش مهمی در ارتقای بهره‌وری و خودکفایی صنایع انرژی کشور ایفا می‌کند.

وی عنوان کرد: این تلاش‌ها بوشهر را به یکی از قطب‌های اصلی فناوری و نوآوری در کشور تبدیل کرده است.

همکاری پارک علم و فناوری خلیج فارس با صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

مدیر پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر، از دستاوردها و برنامه‌های آینده این پارک در جهت حمایت از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی سخن گفت و تأکید کرد: پارک علم و فناوری با گسترش تعاملات و امضای تفاهم‌نامه‌های اجرایی، به دنبال افزایش قراردادهای همکاری با این صنایع است.

دشتی اظهار کرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس، با توجه به شعار سال و تأکید بر جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش می‌کند تا حمایت‌های لازم را از صنایع نیازمند فراهم آورد.

گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان بوشهر به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید

وی به موفقیت‌های این پارک در تولید اولین محصولات در کشور اشاره کرد و گفت: تولید کاتالیست و فیلترها توسط شرکت‌های فناور پارک، نمونه‌ای از این دستاوردهاست که استانداردسازی و رقابت‌پذیری این محصولات با نمونه‌های خارجی را اثبات کرده است.

مدیر پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر عنوان کرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس در حوزه‌های متعددی مانند بازرسی فنی، خدمات تخصصی، حفاظت خوردگی، پساب‌ها، محیط زیست، هوشمندسازی، مخابرات و طراحی و تولید تجهیزات و قطعات، تجربه‌های موفقی دارد.

وی به اهمیت تولید کاتالیست اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌های اجرایی با شرکت‌های تولیدکننده به امضا رسیده و وارد فضای اجرایی شده‌اند.

دشتی بیان کرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس علاوه بر داشتن هدفمندی و برنامه‌ریزی برای ۱۰ سال آینده، ابزارهای متعددی نیز در اختیار دارد که می‌تواند به توسعه زنجیره اتصال صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند.

وی به قانون جهش تولید و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: این قانون، که در سال ۱۳۹۹ تصویب و در سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد، شامل آیتم‌های جذابی است که می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری و حمایت از قراردادهای تولیدی و پژوهشی کمک کند.

گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان بوشهر به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید

مدیر پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر تصریح کرد: بندهای ۱۱ و ۱۲ این قانون، هزینه‌های اضافی و سرمایه‌گذاری در قراردادهای تولید بار اول و پژوهشی را پوشش می‌دهد و باعث تشویق شرکت‌های دانش‌بنیان به همکاری با پارک علم و فناوری می‌شود.

دشتی عنوان کرد: با افزایش تعداد قراردادهای همکاری و استفاده از ظرفیت‌های موجود، پارک علم و فناوری خلیج فارس(بوشهر) بتواند نقش مهمی در توسعه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایفا و به افزایش بهره‌وری و خودکفایی کشور کمک کند.

در این نشست در کنار خبرنگاران، کارشناسان پتروشیمی های جم، آریاساسول و شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی حضور داشتند.

نظر شما