شناسهٔ خبر: 67798462 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شادا | لینک خبر

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

راه اندازی مركز تسهیل تأمین مالی تولید در وزارت اقتصاد؛ اقدامی ارزشمند و شایسته قدردانی

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی قانون تأمین مالی تولید را از بهترین قوانین مصوب مجلس ارزیابی و در همین راستا، از وزارت اقتصاد به خاطر راه اندازی مرکز تسهیل تأمین مالی تولید، به عنوان اقدامی ارزشمند، قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شادا، نایب رئیس اول کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی در "آیین افتتاح مرکز تسهیل مالی تولید وزارت امور اقتصادی و ارایی و رونمایی از سامانه جامع تسهیلات اشتغال زایی کشور" با اشاره به طولانی شدن نسبی فرایند تصویب قانون تأمین مالی تولید گفت: در بدو امر و مصادف با اواخر دولت دوازدهم، ما سفارش تدوین قانونی در این زمینه را به وزارت اقتصاد دادیم و کارهای مقدماتی و مطالعاتی آن در دولت مذکور انجام شد.

قادری افزود: نهایتا در آستانه شکل گیری دولت سیزدهم، این قانون را به طرح تبدیل کردیم و به کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی برگرداندیم و در این فاصله سه سال، انصافا شاهد تعامل و همکاری و همراهی و کمک های صمیمانه دوستان در وزارت اقتصاد و به ویژه شخص دکتر خاندوزی بودیم که ثمره این همکاری، تصویب قانون ارزشمند، مفید و ماندگار تأمین مالی تولید بود.

وی تصریح کرد: اگر چه قبل از تصویب این طرح، تلقی این بود که تسهیل صدور مجوز ها بهترین قانون مجلس یازدهم است ولی به اعتقاد اغلب کارشناسان، بهترین قانونی که در حوزه اقتصادی در مجلس یازدهم تصویب شد همین قانون تأمین مالی تولید است.

قادری یکی از دلایل طولانی شدن فرایند تصویب قانون تأمین مالی را رفت و برگشت زیاد آن بین مجلس و دستگاه های دولتی، صاحبان صنایع، بانک ها، بیمه ها، اتاق صناف، تعاون و ...  عنوان کرد که موجب شد کار پخته ای بیرون بیاید.

وی تأکید کرد: امیدوارم، با سرعتی که دوستان در وزارت اقتصاد در امور اجرایی دارند، در فرصت باقی مانده، هر چه سریع تر، آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی قانون را آماده کنند.

نایب رئیس اول کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مدتی که از تصویب تأمین مالی می گذرد، در جاها و حوزه های مختلف، ما رفتیم و قانون را ارائه کردیم و دیدیم که برای خیلی ها باورش سخت است که چه تسهیلات و امکاناتی در این قانون دیده شده است و با تعجب می پرسیدند واقعا این گشایش ها را ایجاد کرده اید؟

قادری با بیان اینکه، خیلی از مسئولان اجرایی هم متاسفانه از ظرفیت های این قانون اطلاع ندارند، گفت: خیلی باید روی بحث آموزش و اطلاع رسانی این قانون کار کرد.

وی ابراز امیدواری کرد، راه اندازی مرکز تسهیل تأمین مالی توسط وزارت اقتصاد بتواند در عمل، موانع و گره های احتمالی پیش روی قانون تأمین مالی را اصلاح کند و مجلس نیز در این مسیر کاملا آماده همکاری است.

قادری در پایان اظهار داشت: من وظیفه خودم می دانم از همکاری های وزارت اقتصاد در سه سال گذشته و نیز در دولت های پیشین در این ارتباط تشکر و قدردانی کنم.

نظر شما