شناسهٔ خبر: 67797914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال برای مدرسه‌سازی در آذربایجان‌غربی نیاز است

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: آذربایجان غربی برای رسیدن به سرانه فضای آموزشی مطلوب سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال نیاز دارد و در سال جاری ۵۰ درصد این میزان تامین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمیدرضا خان محمدی روز سه شنبه در جلسه بررسی روند پروژه های مدرسه سازی در آذربایجان غربی افزود: هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی سال گذشته برای توسعه سرانه آموزشی این استان در نظر گرفته شد و در سال جاری یک رشد ۴۰ درصدی دیگری برای آذربایجان غربی در نظر گرفته خواهد شد.

وی اضافه کرد: در توسعه سرانه آموزشی سعی می شود به آذربایجان غربی کمک شود و چندین ردیف هم از ملی به استانی منتقل شده که می تواند موجب افزایش اعتبارات این استان در بخش مدرسه سازی شود.

وی ادامه داد: در زمینه مولد سازی املاک و دارایی های دستگاههای اجرایی هم که مصوبه سفر رییس جمهور شهید است، سعی می شود تا تعهدات انجام شده در آذربایجان غربی به سرانجام برسد.

تعهدات خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی ۳۰۰ درصد رشد دارد

رییس سازمان توسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه خیّران یاور ما هستند، اظهار کرد: تعهدات آنان در این استان ۳۰۰ درصد رشد دارد و خیّران استانی و ملی کارهای بزرگی در این منطقه داشتند که جای قدردانی دارد.

خان محمدی گفت: سایر ردیف های اعتباری از جمله ماده ۱۳ و ۱۸ قانون شوراهای آموزش و پرورش ظرفیتی است که در صورت ابلاغ آیین نامه اجرایی می شود و می توان برای مدرسه سازی هزینه کرد.

وی افزود: از محل اعتبارات مالیاتی هم می شود اعتباراتی به مجموع این ارقام اضافه کرد و نیازمند فرهنگ سازی برای استفاده از اعتبارات مالیاتی هستیم.

وی اضافه کرد: استاندار آذربایجان غربی اهتمام ویژه ای برای رفع کاستی های فضای آموزشی دارد و عملکرد در راه اندازی نهضت مدرسه سازی در این استان فراتر از تعهدات استانی در شورای آموزش و پرورش است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در دوره طولانی گذشته از کمبود فضای آموزشی رنج برده و همواره در جمع استان های با کمترین میزان سرانه فضای آموزشی قرار داشته که البته در سال های اخیر برای رفع این مشکل گام هایی برداشته شده که البته تلاش بیشتر در این خصوص ضروری است.

نظر شما