شناسهٔ خبر: 67797545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اعلام کرد:

اتصال بیش از ۱۰۰ هزار نفر از روستائیان استان اردبیل به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، در چهارمین جلسه شورای راهبری مدیریت فاوای استان از اجرای۱۳۱کیلومتر میکروداکت گذاری در شهر اردبیل و اتصال بیش از ۱۰۰ هزار نفر از روستائیان استان اردبیل به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

صاحب‌خبر -

شهریار سرداری دوم مرداد با اشاره به پیشرفت خوب پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر اردبیل، افزود: تاکنون ۹۰ کیلومتر حفاری، ۱۳۱کیلومتر میکروداکت گذاری، ۵۸ کیلومتر بتن ریزی وتعداد ۱۲۵ دستگاه FAT نصب شده است و با روند رو به رشدی که این پروژه دارد، امیدواریم شرکت مجری طرح، بموقع پروژه را به اتمام رسانده تا شهروندان بتوانند از سرعت بسیار بالای اینترنت استفاده کنند.

وی اظهار کرد: از محل اجرای طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی(uso)، تاکنون تعداد ۷۸ سایت ارتباطی جدید احداث و تعداد ۷۳ سایت ارتباطی توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل ارتقاء و به بهره برداری رسیده اند.

سرداری با بیان اینکه این سایتها با اعتباری بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد ریال راه اندازی شده اند، گفت: با بهره برداری از این سایتها بیش از ۳۰۰ روستای بالای ۲۰ و زیر ۲۰ خانوار استان با پوشش جمعیتی بیش از صد هزار نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات استان بیان کرد: در جهت توسعه ارتباطات در شهرک های جدید الاحداث مقرر شد که اپراتورهای همراه اول مطالعات و بررسی های لازم جهت احداث سایت تلفن همراه در شهرک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام و در اسرع وقت نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کنند.

سرداری با بیان اینکه اپراتورهای مجری طرح uso نسبت به تکمیل نواقصات سایتهای راه اندازی شده سریعا اقدام کنند، افزود: یکی از مشکلات و درخواست های شهروندان اردبیلی رفع تداخلات فرکانسی در این شهر است که هماهنگی های لازم جهت رفع این مشکل با اداره‌ کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر انجام شده است که امیدواریم بزودی با انجام اقدامات فنی این مساله حل و فصل شود.

همچنین به مناسبت روز فناوری اطلاعات و برگزاری پایدار و امن دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری از مدیران و معاونین فاوای استان، کارشناس فناوری اطلاعات و کارشناس روابط عمومی اداره‌کل فاوای استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

نظر شما