شناسهٔ خبر: 67797392 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

هریس نمی‌خواهد در سخنرانی نتانیاهو در کنگره حضور داشته باشد

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا که پس از کناره‌گیری جو بایدن از مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۴ نامزدی خود را برای حضور در این رقابت‌ها به‌عنوان کاندیدای حزب دموکرات اعلام کرده است، در سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره طی روز‌های آینده شرکت نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

معاون رئیس‌جمهور آمریکا احتمالا در سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره حضور نخواهد داشت. مقامات ارشد سابق در دولت بایدن می‌گویند که این، اتفاقی نبوده است.

به گزارش ایسنا، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا که پس از کناره‌گیری جو بایدن از مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۴ نامزدی خود را برای حضور در این رقابت‌ها به‌عنوان کاندیدای حزب دموکرات اعلام کرده است، در سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره طی روزهای آینده شرکت نخواهد کرد.

پایگاه خبری-تحلیلی آکسیوس گزارش داد: این تصمیم قبل از اینکه جو بایدن اعلام کند از رقابت‌های انتخاباتی نوامبر کناره‌گیری می‌کند، گرفته شد.

او در صورت حضور در جلسه روز چهارشنبه کنگره می‌بایست درست پشت سر نتانیاهو بنشیند اما اکنون، بر اساس برنامه‌ریزی کارزار بایدن قرار است در ایندیاناپولیس، پایتخت ایالت ایندیانا سخنرانی کند.

یکی از مقامات ارشد سابق در دولت آمریکا به روزنامه تایمز اسرائیل گفت: این احتمالاً تصادفی نبوده است. این منبع، این تئوری را مطرح کرد که بایدن ممکن است هریس را در زمانی که نتانیاهو در واشنگتن است از کاخ سفید دور نگه دارد تا از تصاویری که نشان می‌دهد هریس با نخست وزیر اسرائیل در ارتباط است، اجتناب کند. اگر ظاهر شدن در کنار نتانیاهو به‌طور ناگهانی به‌عنوان یک چیز بد تلقی شود، این یک تغییر قابل توجه در سیاست ایالات متحده خواهد بود.

در همین حال، تعداد بی‌سابقه‌ای از دموکرات‌ها قرار است سخنرانی نتانیاهو را تحریم کنند.

با این حال آکسیوس به نقل از یکی از دستیاران کامالا هریس اعلام کرد: انتظار می‌رود او اواخر این هفته با نتانیاهو جدا از بایدن دیدار کند.

دستیار هریس گفت: معاون رئیس جمهور آمریکا در طول دوران حرفه‌ای خود تعهدی تزلزل ناپذیر به اسرائیل داشته است. این امر امروز نیز صادق است.

او گفت که دیدار هریس با نتانیاهو "به تعامل فشرده او در مورد درگیری در غزه ادامه خواهد داد و هریس بر تعهد خود به اسرائیل تاکید خواهد کرد.

این دستیار گفت: "او نگرانی عمیق خود را در مورد وضعیت انسانی در غزه و از دست دادن زندگی بیگناهان تکرار خواهد کرد. ما پیش‌بینی می‌کنیم که معاون رئیس جمهور نظر خود را اعلام کند که زمان آن رسیده است که جنگ به گونه‌ای پایان یابد که اسرائیل امن باشد، همه اسیران آزاد شوند، رنج غیرنظامیان فلسطینی در غزه پایان یابد و مردم فلسطین بتوانند از حق خود برای عزت، آزادی و خودمختاری برخوردار شوند. آن‌ها درباره تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس گفتگو خواهند کرد. »

مقامات آمریکایی گفته‌اند که تاریخ دیدار بایدن و نتانیاهو به دلیل علائم کووید بایدن نهایی نشده است، اما یک مقام آمریکایی عصر دوشنبه گفت که رئیس‌جمهور قرار است روز پنجشنبه با نتانیاهو دیدار کند.

این در حالی است که کامالا هریس به دلیل اظهارنظرهایی که در مصاحبه با نشریه دِ نیشن (The Nation) در مورد تظاهرات دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین در اوایل ماه جاری ارائه کرده بود، هدف انتقاد سازمان‌های صهیونیستی قرار گرفته است. «سازمان صهیونیستی آمریکا» هریس را به جانبداری در میان دیگر اظهارات نژادپرستانه متهم کرد.

با این حال، یکی از مقامات فعلی ایالات متحده گفت که سیاست‌های دولت آینده هریس در رابطه با فلسطین تفاوت چندانی با بایدن نخواهد داشت.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، افزود: معاون رئیس جمهور در حمایت جو بایدن از تعهد آهنین ایالات متحده به اسرائیل همراه با تعهد به پیشبرد راه‌حل دو کشوری به منظور پایان دادن به این چرخه خشونت، شریک است.

نظر شما