شناسهٔ خبر: 67797360 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توافق عربستان و دولت نجات ملی یمن برای حل برخی مسائل انسانی و اقتصادی

تهران-ایرنا- منابع خبری امروز سه شنبه از توافق عربستان و دولت نجات ملی یمن بر سر حل برخی مسائل مربوط به امور انسانی و اقتصادی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه رسمی جنبش انصارالله یمن، در توافق دولت عربستان و دولت نجات ملی یمن آمده است که تصمیمات و اقدامات اخیر علیه بانک‌های دو طرف لغو و در آینده نیز اقدامات مشابهی اتخاذ نخواهد شد.

دولت نجات ملی یمن و عربستان همچنین بر سر از سرگیری پروازهای شرکت هواپیمایی یمن میان صنعا و اردن و افزایش پروازها به ۳ پرواز در روز و انجام پروازهای روزانه و یا به اندازه نیاز به قاهره و هند توافق کردند.

این توافق برگزاری نشست‌هایی برای حل چالش‌های اداری، فنی و مالی شرکت هواپیمایی یمن را نیز شامل می‌شود.

توافق عربستان و دولت نجات ملی یمن برگزاری نشست‌هایی برای بررسی تمام مسائل اقتصادی و انسانی بر اساس یک نقشه راه ویژه را نیز در برمی گیرد.

ائتلافی از چند کشور عربی با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی سال ۱۳۹۴ حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کردند. این کشورها پس از هشت سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آنها، مجبور به کاهش تجاوزات خود شدند.

رئیس کمیته ملی اسرای دولت نجات ملی یمن اسفند گذشته در دیدار با مدیر دفتر فرستاده سازمان ملل متحد در صنعا از آمادگی صنعا برای تبادل اسرا و انجام توافقات صورت گرفته خبر داده بود.

نظر شما