شناسهٔ خبر: 67797032 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مطالبه اهالی بویین میاندشت برای داشتن کانون پرورش فکری کودکان محقق می‌شود

اصفهان-ایرنا- فرماندار بویین میاندشت از صدور مجوز و آغاز عملیات احداث ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رضاعلی معصومی روز سه‌شنبه در آیین کلنگ زنی ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بویین میاندشت افزود: شهرستان بویین میاندشت با توجه به جمعیت و وسعت آن تاکنون فاقد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است که با پیگیری انجام شده مجوز تاسیس این مرکز فرهنگی پس از ۲ سال صادر شد.

فرماندار بویین میاندشت افزود: این ساختمان در یک طبقه با زیربنای ۴۰۰ مترمربع در زمین هزار متری و با تامین اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی از سوی خیران و با مساعدت سازمان نوسازی مدارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان احداث خواهد شد.

معصومی اضافه کرد: اهمیت امور تربیتی و پرورشی، استعدادیابی، ایجاد زمینه برای تفریحات سالم و نقش آن در اعتلای فرهنگی جامعه بخصوص قشر کودک و نوجوان بر کسی پوشیده نیست که امیدواریم با استقرار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بخشی از نیاز مردم منطقه در این زمینه محقق شود.

به گزارش ایرنا، شهر بویین میاندشت تا قبل از سال ۹۲ جزیی از شهرستان فریدن بود اما در این سال بر اساس تقسیمات کشوری از فریدن جدا و با ۲ بخش (مرکزی و کرچمبو ) پنج دهستان و ۲ شهر (بویین و میاندشت و افوس) به شهرستان تبدیل شد.

با توجه به منفک شدن شهرستان بویین میاندشت از شهرستان فریدن، طی ۲ سال گذشته تاکنون نهادهای دیگری از جمله هلال احمر، نظام مهندسی، اداره اطلاعات، هواشناسی، آب منطقه ای، تعزیرات حکومتی، تامین اجتماعی، پست، محیط زیست، بیمه سلامت و راه و شهرسازی نیز در این منطقه مستقر شدند.

شهرستان بویین میاندشت با بیش از ۲۴ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری اصفهان واقع است.

نظر شما