شناسهٔ خبر: 67796636 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

آخرین خبر از وضعیت پرونده «محمدرضا نوری» زندانی ایرانی در عراق

پس از آنکه معاون وزیر امور خارجه از وعده‌های دولت عراق درباره شهروند ایرانی زندانی در این کشور خبر داد، رئیس اداره حمایت‌های کنسولی این وزارتخانه هم امروز ابراز امیدواری که در روزهای آینده خبر خوشی درباره «محمدرضا نوری» داشته باشیم.

صاحب‌خبر -


به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ «پرونده محمدرضا نوری (ابوعباس) در گام‌های خوبی قرار دارد»، این را رئیس اداره حمایت‌های کنسولی وزارت امور خارجه مجید رضاپناه امروز (سه‌شنبه) دوم مرداد ماه بیان کرد.


وی با اشاره به تلاش‌های سفیر ایران در بغداد و همکاری خوب طرف عراقی و همچنین موافقتنامه انتقال محکومان بین ایران و عراق گفت که در تلاشیم از بستر این موافقتنامه استفاده کرده و این شهروند ایرانی را به داخل کشور منتقل کنیم.


محمدرضا نوری فعال رسانه‌ای فرهنگی که به گفته سخنگوی قوه قضائیه اصغر جهانگیر در ابتدا با اتهام تروریستی (دخالت در مرگ یک آمریکایی در بغداد) دستگیر شد و دولت آمریکا در تلاش بود تا او را به این کشور مسترد کند، ولی دولت عراق موافقت نکرد، حدود ۱۶ ماه است که در بازداشت به سر می‌برد و در دادگاه به حبس ابد محکوم شده است. 


در این مدت تلاش‌های زیادی برای آزادی نوری صورت گرفت، از دیداری که شهید حسین امیرعبداللهیان با خانواده وی داشت و گفت که «دستگاه دیپلماسی از هیچ تلاشی برای مساعدت و تسریع در روند آزادی و انتقال این شهروند به کشور فروگذار نخواهد کرد» و اقداماتی که در تهران و بغداد و در رایزنی‌ها با مقامات عراقی صورت گرفت. 


سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی هم به خبرنگار فارس گفت که «تلاش‌ها برای آزادی این شهروند با جدیت در جریان است» و معاون کنسولی وزارت امور خارجه علیرضا بیکدلی هم به همکاری‌های دولت عراق از جمله صدور مجوز برای حضور پزشک در زندان اشاره و ابراز امیدواری کرد که نوری هر چه زودتر آزاد شود.


رضاپناه پرونده محمدرضا نوری را پرونده‌ای ویژه برای ایران برشمرد که در این مدت یکی از محورهای ثابت مذاکرات ایران با مقامات عراقی بوده و طرف عراقی هم همکاری خوبی در این خصوص داشته است و گفت که امیدواریم این همکاری‌ها به نتیجه برسد.

برچسب‌ها:

نظر شما