شناسهٔ خبر: 6779630 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در آستانه نشست با کری؛

نشست هماهنگی شورای همکاری خلیج فارس در قطر پیش از دیدار با کری

وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس یک نشست هماهنگ سازی را پیش از دیدار مشترک‌شان با وزیر خارجه آمریکا در دوحه برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس یک نشست هماهنگ سازی را پیش از دیدار مشترک‌شان با وزیر خارجه آمریکا در دوحه برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، پیش از رسیدن جان کری، وزیر خارجه آمریکا به دوحه هیچ‌گونه بیانیه رسمی در خصوص نشست هماهنگی که با مشارکت وزرای خارجه عربستان، امارات، قطر، بحرین، عمان و کویت برگزار شد، صادر نشده بود.

قرار است وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس امروز (دوشنبه) با جان کری دیدار کرده و در خصوص تحولات منطقه به ویژه بحران سوریه و توافق هسته‌ای ایران و غرب بحث و گفت‌وگو کنند.

نشست هماهنگی وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس به ریاست خالد العطیه، وزیر خارجه قطر و با مشارکت عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیرکل این شورا برگزار شد.

جان کری پیش از ورود به دوحه به قاهره سفر کرده و با مقامات این کشور در خصوص اوضاع منطقه بحث و گفت‌وگو کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز به دوحه رسیده تا مذاکرات جداگانه‌ای را در خصوص بحران یمن، سوریه، لیبی و امنیت و ثبات منطقه خلیج فارس با وزیر خارجه آمریکا و مقامات شورای همکاری خلیج فارس انجام دهد.

نشست کری با وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در راستای پیگیری کنفرانس کمپ دیویدی است که مه گذشته با مشارکت سران این شورا و باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برگزار شد.

آمریکا درصدد اطمینان‌بخشیدن به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در خصوص توافقنامه هسته‌ای ایران و غرب است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما