شناسهٔ خبر: 67794647 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستاورد محققان؛

تولید باتری لیتیوم‌فلزی بازیافت‌شدنی برای دماهای بالا

تهران- ایرنا- گروهی از مهندسان چینی در دانشگاه هنگ‌کنگ‌ باتری لیتیوم‌فلزی ایمن و بازیافت‌شدنی را برای دماهای بالا طراحی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وبگاه تِک اِکسپلور، در سال‌های اخیر، افراد در زندگی روزمره در همه‌جا از باتری‌ها استفاده می‌کنند. با این حال، فناوری‌های تجاری باتری موجود که از الکترولیت‌ها و آندهای کربنی مایع استفاده می‌کنند، دارای معایبی شامل مسائل ایمنی، طول عمر محدود و چگالی توان نامناسب به‌ویژه در دماهای بالا است.

اما نیاز روزافزونی به باتری‌هایی وجود دارد که بتوانند در شرایط سخت مثلاً دماهای بالای بخش‌های مختلف صنعتی، از جمله استریل کردن وسایل پزشکی، اکتشاف زیرسطحی و راکتورهای حرارتی، کار کنند.

این امر انگیزه‌ای شده است تا محققان به جست‌وجوی الکترولیت‌های جامد بی‌خطر و سازگار با آندهای فلزی لیتیوم بپردازند که به خاطر ظرفیت توان ویژه نظری بالایی که دارند معروف هستند.

تولید باتری لیتیوم‌فلزی بازیافت‌شدنی برای دماهای بالا

یک گروه پژوهشی به سرپرستی پروفسور دونگ میونگ شین (Dong-Myeong Shin) از گروه مهندسی مکانیک دانشگاه هنگ‌کنگ (HKU) در چین، نسل جدیدی از باتری‌های لیتیوم‌فلزی را طراحی کرده‌اند که نشان‌دهنده پیشرفتی چشمگیر در این زمینه است.

نوآوری آنها بر روی الکترولیت‌های پلیمری بدون ریز تَرَک متمرکز است که برای این باتری‌ها ضروری هستند و نوید طول عمر و ایمنی بیشتر را در دماهای بالا می‌دهند.

این یافته‌ها در مجله علمی علوم پیشرفته Advanced Science منتشر شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما