شناسهٔ خبر: 67794430 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

راهنمای کامل خرید مبل استیل + ۷ نکته مهم که باید بدانید

مبل استیل جزو وسایل دکوراسیون ترند شده و البته کاربردی ست که به هر خانه ای جلوه زیبایی می بخشد. این نوع مبل برخلاف مبل های راحتی که مناسب استراحت طولانی مدت هستند نشیمن گاه استواری دارند. به همین دلیل برای قرارگرفتن در سالن پذیرایی و مهمانی ها به کار گرفته می شوند همچنین در سالن های تشریفات و مکان هایی مانند تالارهای عروسی این مدل مبل کلاسیک خودنمایی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

مبل استیل یکی از انواع مبلمان جذابی است که دکوراسیون خانه شما را منحصر بفرد نشان می دهد. اگر به اشیاء شیک و لاکچری علاقه مند هستید این نوع مبلمان نظر شما را قطع به یقین جلب خواهد کرد.

اما قبل از خرید مبل استیل بهتر است ویژگی های آن را بشناسید و نکات مهم را در نظر بگیرید. ما در این نوشتار راهنمای کاملی درباره خرید مبل استیل در اختیار شما قرار می دهیم. هفت نکته مهمی که قبل از خرید باید آن را بدانید.

معرفی مبل استیل

مبل استیل جزو وسایل دکوراسیون ترند شده و البته کاربردی ست که به هر خانه ای جلوه زیبایی می بخشد. این نوع مبل برخلاف مبل های راحتی که مناسب استراحت طولانی مدت هستند نشیمن گاه استواری دارند. به همین دلیل برای قرارگرفتن در سالن پذیرایی و مهمانی ها به کار گرفته می شوند همچنین در سالن های تشریفات و مکان هایی مانند تالارهای عروسی این مدل مبل کلاسیک خودنمایی خواهد کرد.

مبل استیل از ظرافت و زیبایی بسیاری زیادی برخوردار است و ظاهر کلاسیک و سلطنتی آن در هر خانه ای همه توجه و تمرکز را به سمت خود جذب می کند. ازحمله ویژگی های ظاهری این نوع مبل سلطنتی می توان به این اشاره کرد که بر روی دسته ها، پایه و تاج مبلمان استیل نقش و نگار های زیادی دیده می شود و منبت کاری و کنده کاری روی چوب هنر دست هنرمند را به رخ میکشد.

ویژگی مبل سلطنتی یا استیل

مبل استیل از زمان های قدیم طرفداران زیادی داشته است و کسانی که برای چیدمان دکوراسیون خانه خود وسایل لوکس و سبک سلطنتی را بیشتر می پسندند از این محصول استقبال می کنند. این محصول دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارد که دلیل آن به خاطر متریال با استحکام بالایی است که در ساخت آن به کار می رود می باشد و اصلا یکی از دلایل قیمت بالای مبل استیل به همین خاطر می باشد. برای ساخت مبل استیل دقت و زمان زیادی صرف می شود و جزییات دقیق و ظریف بر روی نمای بیرون کار نشان دهنده مهارت هنرمندانی است که زمان زیادی را صرف این هنرنمایی می کنند.

7 نکته مهم برای خرید مبل کلاسیک استیل

برای خرید مبل استیل شما باید 7 نکته مهم را در نظر داشته باشید که ما در ادامه به این نکات مهم اشاره خواهیم کرد.

1. کیفیت متریال مبل سلطنتی

متریالی که برای ساخت مبلمان استیل مورد استفاده قرار می گیرد از اهمیت زیادی برخوردار است. معمولا این نوع مبل از چوب ساخته می شود و اولین نکته برای شناخت یک محصول با کیفیت آن است که بدانید آیا همه بخش ها از چوب است یا خیر. برخی تولیدکنندگان از موادی مانند رزین برای پر کردن بعضی از قسمت ها و همچنین نمای کار استفاده می کند. استفاده از چنین موادی کیفیت و دوام محصول را پایین می آورد.

نوع چوبی که برای ساخت مبل سلطنتی به کار گرفته می شود معمولا گردو، بلوط، افرا، راش و.. می باشد. این نوع چوب ها هم مقاومت بالایی دارند و هم برای انجام منبت کاری مناسب هستند. کلاف یا چهارچوب این نوع مبل باید استوار باشد به عبارتی کلاف اسکلت مبل استیل است که باید استحکام بالایی داشته باشد بنابراین از کیفیت کلاف مبل استیل به هیچ عنوان غافل نشوید زیرا در زمان تعمیر این گونه مبل ها اولین موردی که تعمیر کار به آن دقت می کند کیفیت و جنس کلاف مبل است. همچنین دقت داشته باشید که سر و صدای زیاد مبل استیل نشان دهنده این است که چوب مرغوب استفاده نشده و اتصالات بخش های مختلف به درستی انجام نگرفته است.

2. چیدمان مبلمان استیل

مبل استیل نقطه عطف چیدمان منزل شما است. مبلمان سلطنتی برای خانه هایی با سالن های بزرگ و سقف بلند مناسب است. بهترین چیدمان برای این سبک مبل سلطنتی این است که مبل سه نفره را مقابل طولانی ترین دیوار سالن گذاشته و مبل های تک نفره و دو نفره را در اطراف آن قرار دهید. معمولا مبل سلطنتی استیل دارای ست های هفت نفره و نه نفره می باشد. شما می توانید با توجه به نیاز خود تعداد مبل را سفارش دهید.

راهنمای کامل خرید مبل استیل + ۷ نکته مهم که باید بدانید

باید توجه داشته باشید که سالن های کوچک با سقف کوتاه مناسب چیدن مبلمان استیل نیست. چون اجازه نمی‌دهد که مبل سلطنتی به خوبی خود را نشان دهد.

3. پارچه مناسب مبل سلطنتی

پارچه هایی که برای ساخت مبل استیل و به طور کلی مبل کلاسیک به کار گرفته می شود جنس متفاوتی دارند. پارچه های ضخیم و پر نقش و نگار زیبایی ظاهر نهایی مبل سلطنتی را کامل خواهند کرد. پارچه هایی از جنس ساتن، مخمل، شانل، زربافت و… برای این نوع مبلمان گزینه هایی بی نظیر هستند.

4. تشک و نشیمن مناسب مبل سلطنتی

فوم سرد بهترین متریال برای نشیمنگاه مبل استیل است. اگر نشیمن را فشار دهید و سریع به حالت اولیه برگردد نشان دهنده کیفیت است. اما نشیمن اگر بعد از فشار دادن به کندی به حالت اول برگردد نشان می دهد که از فوم گرم یا همان فومی با کیفیت پایین تر ساخته شده است و این موردی هست که حتما باید به آن توجه کنید به این خاطر که چنانچه از متریال مرغوبی برای ساخت نشیمن مبل استیل استفاده نشود شما در طول مدت زمانی که بر روی مبل می نشینید احساس راحتی نخواهید داشت و به کمرتان آسیب جدی وارد می کند.

همچنین نشیمنگاه اگر از فوم دوبل ساخته شود به راحتی قابل تعمیر است. اما نشیمن تک اگر خراب شود باید مبل به طور کامل تعویض گردد. خرید از مراکزی که به طور تخصصی به تولید مبل استیل می پردازند باعث می شود که محصولات با کیفیت را انتخاب نمایید.

5. ست کردن مبل استیل در دکوراسیون

مبل سلطنتی برای آنکه در میان دکوراسیون منزل بدرخشد باید با سایر وسایل دکوراتیو هماهنگی داشته باشد. انتخاب فرش با نقوش سنتی ایرانی و ترکیب رنگ مکمل برای قرار گرفتن مقابل مبل سلطنتی مناسب تر می باشد. همچنین پرده های تک رنگ زیبایی محیط را درکنار مبل استیل بیشتر می کند و از شلوغی محیط می کاهد.

راهنمای کامل خرید مبل استیل + ۷ نکته مهم که باید بدانید

وسایل دکوراتیو باید با سبک غالب طراحی همخوانی داشته باشد. اشیاء پلی استر طلایی رنگ، مجسمه ها، گوی های شیشه ای، حباب های نوری، ظروف مسی فضایی لوکس و مجلل را به وجود خواهد آورد.

6. ترکیب رنگ مبلمان سلطنتی

مبل استیل معمولاً با رنگ های نقره ای، طلایی، صدفی، عاجی، کرم و… به بازار عرضه می شود. برخی افراد با انتخاب رنگ های زرشکی، اطلسی، سبز درباری سلیقه مخصوص خود را به نمایش می گذارند. با توجه به نوع پارچه و طراحی مبل سلطنتی که پر کار است انتخاب رنگ های ملایم می تواند زیبایی مبل را بیشتر نشان دهد.

7. قیمت مبلمان استیل

قیمت مبل استیل با در نظر گرفتن فاکتور های مختلف مشخص می شود. نوع چوب بکار رفته، حجم منبت کاری، ضخامت فوم، جنس اسفنج یا فوم، جنس پارچه مبلی و… بر قیمت گذاری اثر خواهد داشت. شما با توجه به نیاز خود و بودجه‌ای که در اختیار دارید می توانید محصول مورد نظر را سفارش دهید.

در این نوشتار تلاش کردیم نکات مهمی که هنگام خرید مبلمان استیل باید به آن توجه کنید را برای شما بیان نماییم. مشاوره با کارشناس فروشگاه میتواند برای انتخاب محصول بهتر به شما کمک کند.

پایان رپرتاژ آگهی

نظر شما