شناسهٔ خبر: 67794302 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آذرپیرا و تقابلی جذاب با اسنایدر در پاریس

کمتر از دو هفته به شروع کار کشتی در المپیک زمان مانده و آذرپیرا از نظر بسیاری از کارشناسان کم شانس‌ترین عضو تیم ملی است ولی گاهی همین کم شانس‌ها کارهای بزرگ را انجام داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، آخرین نفری که برای تیم ملی کشتی آزاد سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را گرفت، امیرعلی آذرپیرا بود. مسابقات انتخابی آسیا اولین رویداد رسمی بزرگسالان بود که آذرپیرا به میدان رفت و اتفاقاً با سهمیه بازی‌های المپیک نشان داد کشتی‌گیر قابل اتکایی است.

هر چند اولین‌بار در مسابقات بین‌المللی کرواسی، نامش بر سر زبان‌ها افتاد. مدعی جوانی که با رفتن روی تشک از سد کایل اسنایدر عبور کرد و در نبرد با کامران قاسمپور دوبنده تیم ملی را پوشید. از همان‌جا بود که جرقه‌های یک ستاره نوپا را زد. حالا در المپیک باید به طور رسمی منتظر درخشش او باشیم. هر چند که به دلیل قرار نگرفتن بین هشت نفر برتر این وزن؛ او در سیدبندی جایی ندارد و همین باعث می‌شود تا امکان برخورد با هر حریفی را داشته باشد. شاید سخت‌ترین رقیب او احمد تاج‌الدینوف و کایل اسنایدر باشند اما او با غلبه بر اسنایدر در مسابقات رنکینگ‌دار کرواسی به لحاظ روانی آماده شده و همین کار را برای او آسانتر می‌کند.

البته خودش هم اعتقاد دارد که کایل اسنایدر در پاریس با اسنایدری که در زاگرب حضور داشت؛ بسیار متفاوت خواهد بود: «وقتی اسنایدر به زاگرب آمد از فرم ایده‌آل دور بود. البته خودم هم تازه کارم را در این وزن شروع کرده بودم و خیلی روپا نبودم اما مطمئن هستم که اسنایدر در پاریس متفاوت از آن‌چیزی خواهد بود که در کرواسی نشان داد.»

بعد از اینکه امیرعلی آذرپیرا در مسابقات کرواسی اسنایدر را شکست داد، لقب غول‌کش را به او دادند، اما حالا باید دید او می‌تواند به غول‌کشی در بازی‌های المپیک پاریس ادامه بدهد یا نه: «کشتی که با اسنایدر در کرواسی گرفتم از نظر روحیه به من کمک کرد اما واقعیت این است که از هیچ حریفی هراس ندارم. می‌خواهم کشتی خودم را بگیرم و اینکه حالا چه شود دیگر با خدا است. همه هم می‌دانند که وضعیت وزن 97 کیلوگرم چگونه است؛ یکی از شلوغ‌ترین و سخت‌ترین اوزان کشتی آزاد وزن 97 کیلوگرم است.»

کمتر از دو هفته به شروع کار کشتی در المپیک زمان مانده و آذرپیرا از نظر بسیاری از کارشناسان کم شانس‌ترین عضو تیم ملی است ولی گاهی همین کم شانس‌ها کارهای بزرگ را انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما