شناسهٔ خبر: 67794022 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

داوری:

فیبا از فدراسیون ایران به‌دلیل اعزام نشدن تیم بانوان عذرخواهی کرد

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: در روزهای گذشته شاهد حضور نیافتن تیم بانوان ایران به مسابقات آذربایجان بودیم که به همین دلیل فیبا از ایران عذرخواهی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد داوری اظهار کرد: در مسابقات سه به سه بانوان و چند روز قبل مشکلی برای اعزام تیم ایران به مسابقات آذربایجان رخ داد و نتوانستیم تیم را اعزام کنیم. بخش بین‌الملل ما همه تلاش خود را کرد تا تیم اعزام شود، اما روز تاسوعا به ما اعلام کردند نمی‌توانیم ویزا دهیم. اقداماتی را هم از طریق وزارت صورت گرفت که این اتفاق رخ نداد و بحث سیاسی مطرح بود.

وی افزود: مهم‌ترین رأس هر سازمانی بحث آموزش است. آموزش یکی از مهم‌ترین مسائلی بود که سال گذشته به آن پرداختیم و از هیئت‌های استانی خواسته شد تا علاوه بر کلاس‌های ارتقا، هیئت‌های استانی ما در کلینیک‌هایی که موجب بالا رفتن سطح داوران، مربیان و در نهایت ورزشکاران ما می‌توانند شرکت کنند.

داوری با اشاره به ضعف بسکتبال ایران در بحث داوری‌ها تصریح کرد: سطح ما با آسیا و دنیا کمی زیاد شده است و باید با همت و تلاش بیشتر در بحث آموزش داوران، بتوانیم به سطح بالاتری برسیم. تاکید ما در سال جدید روی داوران جدید است. سعی می‌کنیم با حضور مدرسان خارجی، سطح داوران به سطح جهانی نزدیک‌تر شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: یکی از اقدامات بسیار مهم فدراسیون، کمیته مینی و استعدادیابی است. بزرگ‌ترین مشکل ما در کشور، نبود استعدادپروری است. ما استعدادیابی می‌کنیم اما آن‌ها را پرورش نمی‌دهیم. باید سعی کنیم تعداد زیادی بازیکن را در چرخه آموزش یکسان حفظ کنیم تا بازیکنان مناطق محروم با نظارت فدراسیون و هیئت‌های مربوطه، از آموزش مناسب برخوردار شوند.

داوری افزود: حضور مربی برزیلی در بسکتبال سه به سه ما تأثیرات مثبتی داشت و مهم است، چرا که این رشته المپیکی است.

وی تاکید کرد: اگر نقصی از طرف فدراسیون بود، مطمئن باشید محروم می‌شدیم و مشکل از فدراسیون نبود. حتی فیبا با ارسال نامه‌ای از فدراسیون ایران عذرخواهی کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما