شناسهٔ خبر: 67793790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اتوبوس حامل سوخت قاچاق در پیرانشهر متوقف شد

مهاباد- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: اتوبوس حامل سوخت قاچاق در مرز تمرچین پیرانشهر متوقف و فرد متخلف به پرداخت ۹۹۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی، حسین نجف زاده روز سه‌شنبه در این خصوص اظهار کرد: ماموران ایستگاه انتظامی گمرک تمرچین شهرستان پیرانشهر محموله سوخت را در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی افزود: با کشف ۷۵۰ لیتر نفت گاز به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال در باک اضافی یک دستکاه اتوبوس، پرونده ای در شعبه اول ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان پیرانشهر تشکیل و رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: شعبه رسیدگی کننده با بررسی مدارک موجود در پرونده و ارائه نشدن اسناد و مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متخلف را به پرداخت ۷۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل سه برابر ارزش ریالی سوخت محکوم کرد.

وی اظهار کرد: شعبه همچنین از بابت نصب باک اضافی در خودرو علاوه بر فک و ضبط باک، حکم به پرداخت ۲۴۰ میلیون ریال صادر و در مجموع متخلف را به پرداخت ۹۹۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است.

نظر شما