شناسهٔ خبر: 67793525 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری زائر کربلا می‌شوند

سبزوار- ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری اعلام کرد: زمینه اعزام دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه برای زیارت عتبات عالیات عراق در ایام اربعین حسینی فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی این دانشگاه، رسول شادنیا روز سه‌شنبه با اشاره به اعزام موفق کاروان این دانشگاه در سال گذشته اظهار کرد: تاکنون در فرایند نامنویسی اولیه بیش از ۳۰۰ دانشجو اعلام حضور کرده اند که در تماس تلفنی و ثبت نام نهایی، مراحل اداری آن در حال انجام است.

وی افزود: اعزام دانشجویان به کربلای معلی، که با استفاده از ظرفیت اجرایی دانشجویان در تشکل‌ها و نهادهای دانشجویی انجام می‌شود، با حمایت بیشتر دانشگاه در فراهم کردن تسهیلات لازم نقدی و خدماتی برای دانشجویان، در سال جاری با تعداد و نظم بیشتر برگزار خواهد شد.

شادنیا همچنین به ساماندهی و ثبت نام اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه به منظور اعزام کاروان زیارتی اشاره کرد و گفت: از امکانات و ظرفیت‌های تمامی واحدهای دانشگاه برای برگزاری هرچه بهتر این برنامه معنوی استفاده خواهد شد.

بر اساس برنامه، امسال ۲ دستگاه اتوبوس برای اعزام کاروان دختران و یک دستگاه اتوبوس برای کاروان پسران دانشجو، بر اساس اولویت‌بندی انجام شده منظور شده است که زائراولی‌ها، ورودی‌های جدید و افرادی که تا به حال به زیارت اربعین مشرف نشده‌اند، در اولویت پذیرش قرار خواهند داشت.

دانشگاه حکیم سبزواری یکی از ۲۲ دانشگاه محور در ایران است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما