شناسهٔ خبر: 67793401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

راه‌اندازی ۱۷ کد رشته در دانشگاه یاسوج به برکت دولت سیزدهم

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: ۱۷ کد رشته در دولت سیزدهم به مجموع رشته‌های دانشگاه یاسوج اضافه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، بهادر کرمی، امروز_ سه‌شنبه، دوم مرداد_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: راه‌اندازی ۱۷ کد رشته در مقاطع مختلف تحصیلی از اقدام‌های ماندگار دولت سیزدهم در دانشگاه یاسوج بوده است.

وی افزود: تعداد دانشکده‌ها از هفت مورد به ۱۱ مورد رسید، بودجه این دانشگاه امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد دو نیم برابری داشته است و ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفرهای ریاست جمهوری به دانشگاه یاسوج اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: جایگاه دانشگاه یاسوج در رنکینگ‌ها (رتبه‌بندی‌ها) بسیار خوب است به گونه‌ای که در بین دانشگاه‌های جامع سراسر کشور هفتمین دانشگاه در حوزه آموزش است و در تایمز نیز ۶۰ دانشگاه حضور دارند که این دانشگاه رتبه هفدهم را داراست.

وی تصریح کرد: طبق مجوز شورای گسترش آموزش عالی و هماهنگی با سازمان سنجش آموزش کشور، دانشگاه مطابق با ظرفیت‌ها و امکانات موجود، از مهر ۱۴۰۳ در مقطع کارشناسی در رشته‌های «حقوق»، «مهندسی ایمنی و بازرسی فنی در صنایع نفت و گاز» و «علوم ورزشی» دانشجو می‌پذیرد.

کرمی با اشاره به اینکه اخذ رشته‌های جدید در دانشگاه‌ها می‌تواند به توسعه و شکوفایی آموزش عالی و استان نیز کمک کند، خاطرنشان کرد: این اتفاق مهم بر اساس تربیت نیروی انسانی و نیاز منطقه شکل گرفته است و امیدواریم در آینده نیز بتوانیم با توجه به نیاز منطقه و دانشجویان، رشته‌های جدیدی را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه راه‌اندازی کنیم.

وی از دانش‌آموزان هم استانی که در کنکور سراسری (۱۴۰۳) شرکت کرده‌اند برای ادامه تحصیل خود در دانشگاه یاسوج دعوت کرد.

نظر شما