شناسهٔ خبر: 67793364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی به گراش فارس اختصاص یافت

شیراز - ایرنا - فرماندار گراش گفت: اعتبارات عمرانی این شهرستان با افزایش ۲۱ درصدی نسبت به سال گذشته به یکهزار و ۱۷ میلیارد ریال رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود طاهرزاده روز سه‌شنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان گراش، افزود: توزیع این میزان اعتبار در میان طرح‌ها و پروژه‌های سطح شهرستان مانند پروژه‌های آموزشی، راه و شهرسازی، بهداشت، اجرای طرح هادی و بهسازی روستاها، فرهنگی، فنی حرفه ای و اشتغال، آب، کشاورزی، فرهنگی، ورزشی و با اولویت‌سنجی نیازهای شهرستان تعیین و توزیع شد.

وی ادامه داد: داد این اعتبارات بین ۳۲ دستگاه اجرایی در قالب سه فصل برای حداقل ۵۰ طرح مهم در سطح شهرستان توزیع شد و در توزیع اعتبارات تلاش شده تا اصل عدالت رعایت شود.

فرماندار گراش اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت اساسی شهرستان است و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به جذب اعتبارات ملی تلاش کنند چرا که اعتبارات شهرستانی پاسخگوی اجرا و تکمیل پروژه‌های بزرگ نیست.

وی عنوان کرد: امسال بخش‌های بهداشت، راه، آب، آموزش و عمران روستاها از بیشترین اعتبارات عمرانی بهره مند خواهند شد.

طاهرزاده اظهار کرد: این افزایش اعتبار نشان‌دهنده توجه دولت به توسعه و آبادانی شهرستان است و باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد.

وی گفت: این سهم از اعتبارات شهرستان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان، ردیف‌های قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و سه درصد نفت و گاز اختصاص یافته است.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان گراش اضافه کرد: بودجه‌های ویژه دیگری نیز شامل اعتبارات خشکسالی، اعتبارات در اختیار نماینده، ارزش افزوده بر مالیات، اعتبارات ملی و همچنین منابع مالی در نظر گرفته شده در جریان سفر استاندار به این شهرستان اختصاص می‌یابد.

طاهرزاده افزود: دستگاه های اجرایی باید پیگیر پروژه های خود در راستای تخصیص کامل اعتبارات باشند و مدیرانی که در این زمینه کوتاهی کنند، باید پاسخگوی مردم باشند؛ برگشت اعتبارات بودجه توسط مدیران، از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست و خیانت به مردم به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر بر لزوم جذب سریع اعتبارات و اجرای پروژه‌های عمرانی در موعد مقرر، گفت: فرصت جذب اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ماه سال جاری است و دستگاه‌های اجرایی باید تمام تلاش خود را برای جذب حداکثری این اعتبارات به کار بگیرند.

فرماندار گراش یادآور شد: سال گذشته نیز در مجموع ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب ۴۲ پروژه به این شهرستان اختصاص یافته بود که بیش از ۶۰ درصد میانگین آن تخصیص یافت.

شهرستان گراش از شهرستان‌های جنوبی فارس است و ۳۵۸ کیلومتر با شیراز فاصله دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما