شناسهٔ خبر: 67793326 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرقت ماشین و مفقودی پرونده مالیاتی سال ۹۷ فدراسیون بسکتبال!

اصغر عبداللهی

طبق مباحث مطرح شده در مجمع سالیانه فدراسیون بسکتبال، این امکان وجود دارد که قرارداد اسپانسر سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ فدراسیون مشکل‌ساز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در جریان مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون بسکتبال، طبق گزارش حسابرس بیشتر نقدها و مشکلات فدراسیون به مسائل مالی باشگاه و مالیاتی فدراسیون در سال‌های گذشته وارد بود که خزانه‌دار فدراسیون بسکتبال نیز در رابطه با آنها پاسخ‌های لازم را ارائه کرد.

طبق اعلام خزانه‌دار فدراسیون بسکتبال، به دلیل جابجایی‌های صورت گرفته در حوزه مالیاتی فدراسیون در سال‌های گذشته، پرونده مالیاتی سال ۹۷ فدراسیون مفقود شده است.

یک موضوع دیگر که طبق گزارش خزانه‌دار، می‌تواند در سال‌های آینده مشکلات مالیاتی برای فدراسیون ایجاد کند، قرارداد فدراسیون با شرکت «پیک» است. از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ فدراسیون بسکتبال یک قراردادی را با شرکت چینی «پیک» جهت تهیه لباس تیم ملی عقد کرد که البته مدارکی مبنی بر عقد این قرارداد، در فدراسیون ثبت نشده است.

جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال نیز در این رابطه گفت: متاسفانه هیچ اسنادی در فدراسیون راجع به این قرارداد نیست و من شخصا در سفری که به چین داشتم، از اسپانسر کپی قرارداد را گرفتم و در فدراسیون ثبت کردیم. توانستیم بخشی از این قرارداد را هم که ۶۰۰ هزار دلار بود، در سال ۱۴۰۲ دریافت کنیم.

خزانه‌دار فدراسیون به اعضای مجمع اعلام کرد که به دلیل دیر ثبت شدن این قرارداد (شایان ذکر است که این قرارداد در زمان جواد داوری نبوده است، اما به دلیل ثبت نشدن در زمان ریاست قبل، در زمان ریاست جواد داوری به ثبت رسیده است)، ممکن است در آینده و سال‌های پیش رو به دلیل کتمان درآمد، آثار بدی از نظر مالیاتی برای فدراسیون داشته باشد.

محسن معزی‌فر، دبیر فدراسیون بسکتبال نیز با انتقاد از نحوه بستن قراردادها در دوره گذشته فدراسیون نیز گفت: به عنوان مثال، یک ماشین در فدراسیون شماره خورده اما ماشینی در فدراسیون موجود نیست و سرقت شده است. پرونده درستی هم در رابطه با این ماجرا در فدراسیون وجود ندارد. درباره قرارداد پیک هم می‌گویند به دلیل تحریم‌ها پول نگرفته‌ایم و لباس وارد کرده‌ایم اما به آن صورت لباسی هم در انبار فدراسیون وجود ندارد.

او تاکید کرد: با افتخار اعلام می‌کنم که در حال حاضر، تراز مالی فدراسیون مثبت است که این اتفاق در دوره‌های قبل رخ نمی‌داد.

انتهای پیام

نظر شما