شناسهٔ خبر: 67793323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آثار  نمایشگاه «روضه هنر» به واقعه کربلا اشاره دارد

محدثه حسینی

مسئول برگزاری نمایشگاه «روضه هنر» گفت: این نمایشگاه به همت دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) با محوریت محرم آغاز به کار کرده است و سعی کرده‌ایم تا در آثار به آموزه‌های واقعه کربلا اشاره کنیم.

صاحب‌خبر -

سیده نسرین وزیری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برگزاری نمایشگاه «روضه هنر» اظهار کرد: در نمایشگاه روضه هنر همچنین به موضوع قدس، عزه و ظلمی که وجود دارد اشاره شده است، به این خاطر تصمیم گرفتیم تا با کمک دانشجویان با بهره‌گیری از هنر نقاشی مظلومیت کودکان غزه را به تصویر بکشیم.

وی در خصوص آثار حاضر در نمایشگاه اضافه کرد: مجموع آثار حاضر در نمایشگاه روضه هنر ۲۴ اثر نقاشی در ابعاد مختلف است که حاصل کار ۷ نفر از دانشجویان دانشکده الزهرا(س) و ۳ هنرمند مشهدی است که خارج از حوزه دانشگاه آثار خود را در معرض دید عموم قرار داده‌اند و از اکرولیک، رنگ روغن، نقاشی خط، کالیگرافی و تذهیب تکنیک‌های مورد استفاده در آثار هنرمندان است.

وزیری در خصوص استقبال مخاطبان از نمایشگاه خاطرنشان کرد: خوشبختانه نمایشگاه در این چند روز مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است و در افتتاحیه نمایشگاه میزبان اساتید دانشگاه و عموم مردم بودیم. با توجه به اینکه نمایشگاه از فضایی کاملا متفاوت نسبت به سایر نمایشگاه ها برخوردار بوده و زمینه‌ای مذهبی دارد که مورد توجه قرار گرفته است.

وی در مورد چرایی برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: فضای هنری دانشگاه و نقش کم رنگ دین اسلام در آثار هنری باعث شد تا به فکر برگزاری نمایشگاهی با محوریت محرم باشم و آثاری متناسب با موضوع دینی خلق کنیم که با همراهی دانشجویان علاقه‌مند به این حوزه نمایشگاه روضه هنر را برگزار کردیم و امیدواریم هرساله به تعداد آثار نمایشگاه اضافه شود.

مسئول برگزاری نمایشگاه «روضه هنر» ادامه داد: سیده نسرین وزیری، فاطمه محمدزاده، ریحانه نرگسی، هلیا قربانی، فاطمه زهدی، زهرا رمضان‌پور، کوثر سادات هاشمی و مهرو تشکری هنرمندان حاضر در نمایشگاه روضه هنر هستند.

انتهای پیام

نظر شما