شناسهٔ خبر: 67792994 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بین الملل

بایدن: ترامپ همچنان تهدیدی برای آمریکا است

رئیس جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه ضمن دفاع از تصمیم خود برای کناره‌گیری از انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت که «کامالا هریس» بهترین گزینه برای حضور در کاخ سفید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس به نقل از رویترز، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه از تصمیم خود برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ دفاع کرد.بایدن در تماس تلفنی با حامیان حزب دموکرات گفت: «ما در انتخابات بعدی پیروز خواهیم شد. کامالا هریس بهترین است و تصمیم من برای کناره‌گیری از انتخابات تصمیم درستی بود».

وی در ادامه توضیح داد: «ما در ماموریتی برای نجات دموکراسی هستیم و ترامپ همچنان تهدیدی برای ملت است. نام نامزد [حزب دموکرات] تغییر کرده اما من در کنار هریس خواهم بود و از صحنه بیرون نمی‌روم».

بایدن با بیان اینکه مصمم به ادامه کار خود است، اظهار داشت: «من به انجام وظایف ریاست جمهوری خود متعهد خواهم بود و مصمم هستم که در طول دوره باقیمانده تا حد امکان در داخل و خارج از کشور به فعالیت برسم».

طبق این گزارش، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: «ما به کار برای یافتن راه حلی برای پایان دادن به جنگ در غزه و ایجاد صلح در خاورمیانه ادامه می‌دهیم. من از نزدیک با اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها کار خواهم کرد تا چگونگی پایان دادن به جنگ در غزه را بیابم».الجزیره به نقل از وی گزارش داد: «آمریکا باید اتحادهای خود را حفظ کند و این بسیار مهم است. ما هنوز باید این دموکراسی را نجات دهیم و ترامپ همچنان یک خطر برای جامعه است».

یاشار سلطانی بیوگرافی یاشار سلطانی

نظر شما