شناسهٔ خبر: 67792916 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مسکو: توافق‎نامه جامع همکاری روسیه و ایران به‌زودی امضا می‌شود

معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که توافق‎نامه جامعه همکاری میان مسکو و تهران نهایی شده و به‎زودی امضا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - آندری رودنکو، معاون وزیر خارجه روسیه، می‎گوید که مسکو و تهران مقدمات یک توافق‎نامه مشارکت جامع راهبردی را تکمیل کرده‌اند و به‎زودی امضای تاریخی آن انجام خواهد شد.

رودنکو، گفت که طی رایزنی‌های بسیار مؤثری که در ۲۱ ژوئن (یکم تیر) در مسکو بین کارشناسان بخش‌های حقوقی و سرزمینی وزارت‌های خارجه دو کشور برگزار شد، امکان نهایی شدن متن آن فراهم شده و در نتیجه، با آغاز رویه‌های داخلی کشور موافقت شد.

مقام روسیه که با تاس مصاحبه کرده با بیان اینکه در چارچوب یکی از نزدیک‌ترین تماس‌های دوجانبه در بالاترین سطح، توافق‎نامه را برای امضا آماده می‌کنیم، اظهار کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این رویداد واقعا تاریخی باشیم.

به گفته وی، کار نگارش روی چنین سند محکمی که برای ارتقای وضعیت روابط روسیه و ایران به یک مشارکت راهبردی جامع طراحی شده است، حدود ۲.۵ سال به طول انجامید و امروز می‌توان آن را کامل دانست.

رودنکو، اوایل تیر گفته بود: روسیه انتظار دارد در آینده نزدیک یک توافق‎نامه همکاری جامع با ایران امضا کند، زیرا کار روی متن توافق تقریبا کامل شده است.

این مقام روسیه، گفت: ما انتظار داریم که این توافق‎نامه در آینده نزدیک امضا شود، زیرا کار روی متن تقریبا کامل و تمام فرمول‌های لازم پیدا شده است.

انتهای پیام/

نظر شما