شناسهٔ خبر: 67792618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ضرورت تشدید نظارت‌ها بر خدمات سفرهای تابستانی در زادگاه امام راحل

خمین - ایرنا -سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری خمین با تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر خدمات سفر در این شهرستان، گفت: بازدیدهای مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و اقامتی ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مازیار گلشنی روز سه‌شنبه در نشست ستاد تسهیلات خدمات سفر خمین، افزود: باید زیرساخت‌های خدمات سفر متناسب با تقاضا و حضور مسافران تابستان باشد و خدمات بین راهی مطلوبی به مسافران و زائران اربعین حسینی(ع) ارایه شود.

وی ادامه داد: گشت مشترک ادارات صمت، جهاد کشاورزی، اصناف و دانشکده علوم پزشکی باید با بازدیدهای مستمر از سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها و مراکز عرضه کالاهای اساسی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری خمین تاکید کرد: با وجود اینکه این شهرستان در مسیر تردد زائران اربعین حسینی(ع) نیست اما باید آمادگی‌های لازم برای اسکان اضطراری و گروه‌های امدادی وجود داشته باشد.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خمین نیز گفت: نظارت و گشت مشترک بر سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین راهی و پارک‌های سطح شهر آغاز شده است.

علی مشهدی ادامه داد: پایگاه امدادی شهید سرمدی با ظرفیت ۲۰ نفر برای اسکان اضطراری مسافران و زائران اربعین تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش خمین نیز یک مدرسه را برای اسکان مسافران تابستان در نظر گرفته و پذیرش در این مرکز آموزشی از دهم تیرماه آغاز شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین هم در این نشست با اشاره به تامین تمام داروهای موردنیا زشهرستان در فصل تابستان، افزود: بیماری‌های گوارشی مهمترین بیماری این فصل از سال است.

دکتر سجاد رحیمی ادامه داد: ۶ پایگاه اورژانس شهرستان آماده ارایه خدمات است و اداره سلامت محیط کار به تهیه و توزیع غذا در فصل تابستان به ویژه برای ارسال به موکب‌های مستقر در کربلا نظارت دارد.

وی با اشاره به افزایش کیفیت آب آشامیدنی شهر خمین، گفت: آب مناطق روستایی با شاخص کیفیت کمتر از ۷۰ درصد مورد نگرانی است.

خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی است.

نظر شما