شناسهٔ خبر: 67792288 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

داور سابق فوتبال ایران:

داوران ‌فوتبال‌ تریبون ندارند/ برخی اشتباهات داوران به شکل عجیبی بزرگ‌نمایی می‌شود

پریسا زنگنه منش پریسا زنگنه منش

داور خوزستانی و سابق فوتبال ایران می گوید امیدوار است اهالی فوتبال توقعات خود را از داوری پایین بیاورند و شرایط به صورتی پیش برود که داوران جوان با آرامش خاطر کارشان را انجام دهند.

صاحب‌خبر -

بهروز برون در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: با توجه به اینکه چند تن از داوران بزرگمان بنا به دلایل مختلف از داوری کناره گیری کرده اند مجالی برای فعالیت داوران جوان فراهم شده تا بتوانند توانایی های خود را نشان دهند و امیدوارم جامعه فوتبال یک مقدار سطح توقع خود را پایین بیاورد تا فضایی به وجود آید تا داوران جوان با آرامش خاطر کارشان را انجام دهند، زیرا اگر این جوانان تحت فشار قرار بگیرند و نتوانند خوب قضاوت کنند، اشتباهات داوری بیشتر شده و مطمئناً نتایج لیگ دستخوش تغییرات قرار می گیرد. 

او خاطر نشان کرد: در ایران برای اینکه از دیگر کشورهای صاحب فوتبال عقب نمانیم باید در معرفی داوران بین المللی، داوران جوان را بهتر ببینیم و آنهایی را که برای قضاوت بین‌المللی معرفی می شوند، حمایت کنیم تا با آموزش هایی که می بینند ان شاءالله در آینده سهمیه‌های بیشتری داشته باشیم.

این پیشکسوت داوری ایران افزود: داوران از قشر زحمتکش و بی توقع فوتبال ایران هستند و دستمزدشان نسبت به فوتبالیست‌های لیگ‌برتر ناچیز است. این قشر به طور کلی تریبون نیز ندارند تا از حق و حقوق خود دفاع کنند و  تاکنون این گونه بوده که هر اشتباهی از سوی داوران سر زده از سوی رسانه‌ها و اهالی فوتبال زیر ذره‌بین رفته و متاسفانه برخی اشتباهات داوران در زمین به شکل عجیبی بزرگ‌نمایی شده است، در حالی که با تماشای ۹۰ دقیقه بازی بارها دیده‌ایم که اشتباهات مربیان و بازیکنان بیشتر از داور بوده و رقم خوردن نتیجه مسابقه هیچ ربطی به تصمیم داور نداشته است. 

برون تاکید کرد: خطای غیرعمد داوران در میدان به فوتبال ایران معطوف نمی شود. خوشبختانه با پخش مسابقات فوتبال اروپا به خصوص لیگ‌های معتبر قاره سبز میبینیم که گاهی داوران صاحب‌نام در اعلام یک خطای ساده مرتکب اشتباه می شوند و حتی اشتباهاتشان در تغییر نتیجه بازی نیز تاثیرگزار است اما کمترین اعتراضی به تصمیم داوران می شود و کسی به خودش اجازه نمی دهد هر از آنچه دلش می خواهد نثار داوران کند، زیرا بیشترین برخوردها در فوتبال اروپا با افرادی می شود که قوانین و مقررات را نادیده می گیرند و هر از گاهی می خواهند تقصیرات شکست را به گردن داور بیندازند.

انتهای پیام

نظر شما