شناسهٔ خبر: 67792281 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

در ایام اربعین حسینی

حدود ۵۰۰ پاکبان اصفهانی در ۲ مرحله به کربلا اعزام می‌شوند

رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان با اشاره به تعداد نیروهای اعزامی‌ به شهر کربلا در ایام اربعین حسینی گفت: همزمان باید حدود ۳۱۰ پاکبان در شهر کربلا داشته باشیم، اما این تعداد به‌صورت شیفتی (دو مرحله‌ای) پس از ۱۰ تا ۱۵ روز تعویض می‌شوند که در مجموع تعداد آن‌ها به حدود ۵۰۰ نفر می‌رسد.

صاحب‌خبر -

سیدمهدی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به جلساتی که به‌صورت مشترک بین شهرداری اصفهان و شهرداری کربلا برگزار شده است، سال جاری ۲۵ درصد از خدمات شهری کربلا در ایام اربعین حسینی به استان اصفهان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته امور خدمات شهری چند خیابان اصلی کربلا در اختیار شهرداری اصفهان قرار داشت، افزود: در سال جاری نیز خدمت‌رسانی خدمات شهری در مسیرهای منتهی به حرمین شرفین، خیابان‌های آیت‌الله قزوینی، روضتین، شهدا و بخشی از خیابان حضرت عباس (ع) و اطراف محله تهلب کربلا با مسافتی حدود ۱۸ کیلومتر به شهرداری اصفهان واگذار شده که این مقدار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان با بیان اینکه موکب‌هایی از استان اصفهان در شهر کربلا مشغول خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند، ادامه داد: تعداد این موکب‌ها سال گذشته حدود ۷۹ مورد بود که در سال جاری به ۲۲۰ موکب رسیده است، از این‌رو شاهد افزایش ۱۲ درصدی موکب‌های استان اصفهان هستیم و خدمات این موکب‌ها در اختیار شهرداری اصفهان قرار دارد.

عسگری خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان با توجه به جلسات با وزارت کشور و شهرداری کربلا، درخواست ماشین‌آلات زیادتر و نیروهای خدماتی بیشتر با توجه به افزایش سالانه تعداد زائران اربعین حسینی برای اعزام به شهر کربلا کرده است.

وی گفت: تمام خدمات ارائه شده از سوی این کلان‌شهر تنها مربوط به شهرداری نیست، بلکه با هماهنگی استانداری اصفهان، ۱۳ شهر بزرگ اطراف این شهر از جمله خمینی‌شهر، کاشان، آران و بیدگل، فولادشهر و شهرضا در این خدمت‌رسانی مشارکت دارند.

رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان با بیان اینکه همزمان باید حدود ۳۱۰ پاکبان در شهر کربلا داشته باشیم، اما این تعداد به‌صورت شیفتی (دو مرحله‌ای) پس از ۱۰ تا ۱۵ روز تعویض می‌شوند که در مجموع تعداد آن‌ها به حدود ۵۰۰ نفر می‌رسد، افزود: به صورتی برنامه‌ریزی شده است که هیچ اخلالی در امر نظافت شهر ایجاد نشود، همچنین در سال گذشته تنها پاکبانان شهر را برای خدمت‌رسانی به کربلا اعزام می‌کردیم، اما در سال جاری شاهد حضور نیروهای داوطلب برای خدمت‌رسانی هستیم.

عسگری تاکید کرد: نیروهای اعزامی از طرف شهرداری تنها شامل پاکبانان نمی‌شود، بلکه از سایر حوزه‌های شهرداری از جمله حمل‌ونقل و ترافیک، عمران، برنامه‌ریزی و فضای سبز نیروهایی به‌صورت داوطلبانه آماده خدمت‌رسانی به شهر کربلا هستند.

نظر شما