شناسهٔ خبر: 67792050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

تامین ۴۰۵ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان

حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: با همکاری و اهتمام بین دستگاه‌های متولی و برگزاری جلسات تخصصی متعدد با این دستگاه‌ها، ۴۰۵ هکتار زمین در سطح استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گلستان، هفتمین جلسه شورای مسکن در سال ۱۴۰۳ برگزار و در این جلسه پس از ارائه گزارشی از برگزاری و مصوبات جلسات شورای مسکن استان در دولت سیزدهم، آخرین وضعیت احداث مسکن و تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بررسی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ابتدای این جلسه اظهار کرد: طی سال گذشته ۵۳ جلسه شورای مسکن با تصویب ۷۵۰ مصوبه برگزار شد که این امر بیانگر اهتمام ویژه دستگاه‌های ذی‌ربط به تولید مسکن و رفع چالش‌های این حوزه در استان دارد.

سید محمد حسینی از تعهد استان گلستان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن سخن گفت و افزود: بیش از ۵۷ هزار پروانه ساخت مسکن در استان گلستان صادر شده که از این تعداد ساخت ۴۰ هزار واحد در دست ساخت است.
حسینی ادامه داد: جهش تولید مسکن و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قوانینی است که در دولت سیزدهم ایجاد و در دولت جدید مکلف به اجرای آن هستیم.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های متولی تامین زمین، منجر به تامین ۴۰۵ هکتار زمین در سطح استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۷۳۲ هکتار زمین نیز از روش‌های مختلف شناسایی شده و در صورت امکان بارگذاری، برای ساخت مسکن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حسینی از بیش از دو هزار مورد بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک گلستان با هدف تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان خبر داد و گفت: با تصویب سقف ۲۵ درصدی افزایش اجاره بها در گرگان و سایر شهرستان‌ها، بازار اجاره بها به صورت جدی کنترل و بیش از پیش نظارت می‌شود.

نظر شما