شناسهٔ خبر: 67792038 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

درخشان: بازی دادن به 4 بازیکن جوان ریسک بالایی دارد/ فرق دروازه‌بان‌های ایرانی زیاد نیست

حمید درخشان بازیکن و مربی سابق پرسپولیس معتقد است جوانگرایی با شیب ملایم حتی برای تیمی مانند پرسپولیس مفید خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حمید درخشان نظرات جالب توجهی در خصوص وضعیت این تیم در نقل و انتقالات و پیش فصل لیگ برتر دارد.

مربی بدنساز مراکشی و نحوه کارش بشدت مورد توجه بازیکنان پرسپولیس قرار گرفته. این قضیه را چقدر با اهمیت می‌دانید؟

تأثیر بدنسازی در یک تیم بسیار بالاست و اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. وقتی اصول به خوبی رعایت شود تیم در کوران فصل بسیار آماده ظاهر می‌شود و حتی قادر خواهد بود بیشتر از نود دقیقه بدود و بجنگد. این امر در نهایت موجب خواهد شد که مربی تیم دیگر نگوید چهار هفته زمان نیاز است تا تیمش به فرم مطلوب برسد. در واقع با بدنسازی زودهنگام تیم با 85 درصد آمادگی فصل را خیلی خوب شروع کرده و آماده به مصاف با حریفان خواهد رفت. شما می‌توانید با برگزاری چند بازی دوستانه تیمتان را به آمادگی بالا برسانید و اگر بازیکنان به لحاظ بدنی در فرم خیلی خوبی قرار داشته باشند تاکتیک‌های مربی را خیلی راحت پیاده خواهند کرد و مشکل خاصی در ابتدای فصل گریبانگیر تیم نخواهد شد.

گفته می‌شود گاریدو مربی است که بشدت به جوانگرایی اعتقاد دارد به همین دلیل ممکن است از چند بازیکن جوان از ابتدای فصل در ترکیب اصلی استفاده کند.

جوانگرایی بسیار خوب است. به طور مثال اگر سرمربی پرسپولیس از دو بازیکن جوان استفاده کند ریسک خیلی کمی خواهد داشت اما اگر این تعداد بازیکن جوان به 4 بازیکن برسد درصد ریسک بالا می‌رود. حتی اگر آن بازیکنان خیلی خوب هم باشند باز هم تبعات زیادی برای تیم خواهد داشت که معمولاً یک مربی چنین ریسکی را قبول نخواهد کرد.

در خصوص دروازه‌بان هم هنوز مشکل پرسپولیس حل نشده است!

فرق دروازه‌بان‌های ایران به نظرم خیلی با هم زیاد نیست. به همین خاطر هر کسی بیاید مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد اما از آنجا که بحث بهترین‌ها مطرح است پرسپولیس هم باید دروازه‌بان خارجی خوبی استخدام کند. در ایران به نظرم نیازمند هم برای پرسپولیس خیلی خوب است اما این گلر در اختیار تیم دیگری است به همین دلیل حتماً اگر پرسپولیس یک دروازه‌بان خوب خارجی به خدمت بگیرد شرایط برایش به شکل ایده‌آلی پیش خواهد رفت. دروازه‌بان خوب و کارآمدی که در ایران و آسیا به خوبی بتواند دروازه پرسپولیس را بسته نگه دارد. در مورد دروازه‌بان نکته مهم این است که او باید خوب توجیه شده و سریعاً در شرایط بازی قرار بگیرد تا به قولی بتواند کار را برای پرسپولیس در لیگ و آسیا در آورد.

انتهای پیام/

نظر شما