شناسهٔ خبر: 67792008 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بهترین مکان برای خرید دوچرخه کجاست؟

سال‌هاست که میدان گمرک(رازی) و خیابان گمرک تهران، بورس دوچرخه ایران بوده است. با مراجعه به این خیابان می‌توانید قدیمی‌ترین و بهترین فروشگاه‌های دوچرخه تهران یا ایران را پیدا کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، قیمت دوچرخه در میدان گمرک تهران بسیار متغیر و متفاوت است، ولی شما می‌توانید برای خرید دوچرخه ارزان‌قیمت یا حرفه‌ای و مسابقه‌ای، به این خیابان مراجعه کنید. درنظر داشته باشید که در کنار خرید دوچرخه از این فروشگاه‌ها، می‌توانید از بهترین لوازم جانبی و ایمنی دوچرخه در این خیابان هم دیدن کنید.

راهنمای خرید دوچرخه زنانه

قیمت دوچرخه زنانه با مردانه متفاوت است؛ چون این سبک از دوچرخه، در بخش‌های مختلفی با دوچرخه‌های رایج مردانه فرق می‌کند. معمولا قیمت دوچرخه زنانه گران‌تر از دوچرخه‌های مردانه است؛ چون در طراحی آن، مواد اولیه بیشتری به‌کار رفته است.

مشخص کردن قیمت دوچرخه

برای خرید دوچرخه زنانه، باید انتخاب‌هایتان را محدود کنید؛ یعنی مثلا اگر می‌خواهید دوچرخه ارزان قیمت بخرید، به سراغ مشخصات فنی دوچرخه‌های حرفه‌ای نروید.

بودجه‌بندی و مشخص کردن قیمت دوچرخه باعث می‌شود که بازه انتخاب کمی داشته باشید و به همین دلیل، راحت‌تر تصمیم بگیرید. مثلا اگر از قبل مشخص کنید که می‌خواهید دوچرخه ارزان قیمتی با هزینه زیر۱۰میلیون تومان بخرید، نهایتا باید بین ۱۰محصول آن را انتخاب کنید و این کار برای شما بسیار راحت‌تر است و سردرگم نمی‌شوید.

فرق دوچرخه زنانه با مردانه چیست؟

میله بالایی دوچرخه زنانه که کوتاه‌تر است و ارتفاع کمتری دارد، بزرگ‌ترین و شاید تنها فرق دوچرخه زنانه با مردانه است تا خانم‌ها به‌راحتی، سوار دوچرخه شوند.

البته این مورد برای برخی از خانم‌ها اصلا به‌کار نمی‌آید و مثلا در دوچرخه‌های حرفه‌ای، چنین تفاوتی وجود ندارد. اگر شما اوضاع جسمی خوبی دارید و احساس می‌کنید که سوار شدن و پیاده شدن از روی دوچرخه برایتان کار سختی نیست، می‌توانید از بین دوچرخه‌های عادی هم دوچرخه مدنظرتان را انتخاب کنید و سراغ دوچرخه‌های زنانه نروید.

انتخاب سایز دوچرخه زنانه

اگر انتخاب سایز دوچرخه را جدی نگیرید، به جای اینکه دوچرخه سواری یکی از تفریحات‌تان باشد، به درد و رنج بزرگی تبدیل می‌شود که در بسیاری از مواقع به بدنتان آسیب می‌زند. پس انتخاب سایز دوچرخه زنانه را جدی بگیرید که این مرحله کار آسانی است؛ چون فقط براساس قدتان می‌توانید سایز مناسب را پیدا کنید.

دوچرخه‌ها از نظر اندازه طوقه و تنه سایزبندی می‌شوند و منظور از دوچرخه سایز۲۶ این است که قطر طوقه این دوچرخه ۲۶اینچ است. اما علاوه بر این، سایز تنه هم معمولا بین اندازه‌های small، medium، large، xlarge متغیر است.

بیشتر بخوانید:

دوچرخه‌های شهری را چگونه انتخاب کنیم و بخریم؟

بسته به قد و فیزیک بدنتان یا براساس کاربری و سلیقه‌تان، می‌توانید بین دوچرخه‌های سایز۲۶، ۲۷.۵ و ۲۹ یکی را انتخاب کنید؛ بعد به سراغ اندازه تنه بروید و اندازه آن را هم طبق قدتان انتخاب کنید.

می‌توانیم با خیال راحت به شما بگوییم که مهم‌ترین مرحله از خرید دوچرخه زنانه یا هر دوچرخه دیگری انتخاب سایز آن است و اگر این مرحله را درست پشت سر بگذارید، به‌احتمال زیاد دوچرخه مناسب تان را پیدا خواهید کرد.

خرید آنلاین

یکی دیگر از راهکارها برای خرید دوچرخه ارزان‌قیمت در تهران این است که به‌صورت حضوری به فروشگاه‌ها مراجعه نکنید و خرید دوچرخه را به‌صورت کاملا آنلاین انجام دهید.

خرید آنلاین دوچرخه مزایای بسیاری را برای شما به همراه دارد:

گستردگی انتخاب: با خرید دوچرخه از فروشگاه‌های آنلاین، می‌توانید از بین مدل‌های مختلف و برندهای متعدد انتخاب کرده و با مقایسه قیمت دوچرخه و ویژگی‌های آن بهترین گزینه را برای خود پیدا کنید.

قیمت مناسب: خرید دوچرخه از فروشگاه‌های آنلاین معمولا با قیمت مناسب‌تری همراه است زیرا این فروشگاه‌ها نیازی به اجاره فروشگاه و استخدام پرسنل ندارند و همین موضوع هزینه‌ها و قیمت دوچرخه را کاهش می‌دهد.

راحتی در خرید: خرید دوچرخه از فروشگاه‌های آنلاین، فرایندی ساده و راحت است. شما می‌توانید از طریق اینترنت و از هر جایی که دوست دارید، دوچرخه موردنظر خود را انتخاب و آن را خریداری کنید و در خانه خود تحویل بگیرید.

تحویل به‌موقع: فروشگاه‌های آنلاین دوچرخه، به شما قول تحویل دوچرخه در زمان مشخصی را می‌دهند و معمولا به این قول عمل می‌کنند. بنابراین، شما می‌توانید به‌راحتی زمان تحویل را برای خود تنظیم کنید.

تخفیف و پیشنهادهای ویژه: برخی از فروشگاه‌های آنلاین دوچرخه، تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه‌ای را برای خریداران‌شان ارائه می‌دهند که باعث صرفه‌جویی در هزینه خرید دوچرخه در تهران می‌شود.

امکان مرجوع‌کردن کالا: درصورتی که دوچرخه خریداری‌شده از فروشگاه‌های آنلاین با مشکلی مواجه شود، می‌توانید آن را به فروشگاه برگردانید و از سیاست بازگشت کالا استفاده کنید.

نظر شما