شناسهٔ خبر: 67791543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر ۷۸ درصد زمین‌های کشاورزی آذربایجان‌غربی رفع تداخل شد

ارومیه- ایرنا- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۷۸ درصد زمین‌های کشاورزی استان با همکاری دیگر نهادهای مرتبط رفع تداخل و زمینه برای تثبیت مالکیت اراضی فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مجتبی روح الامین روز سه شنبه در جلسه شورای معاونین و توسعه مدیریت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: ۲ هزار و ۳۳ پلاک مصوب از ابتدای اجرایی شدن قانون رفع موانع تولید از سال ۱۳۹۴ تاکنون در استان رفع تداخل شده است که مساحت آنها به بیش از ۲۳۳ هزار و ۴۸۵ هکتار می رسد.

وی اضافه کرد: فرآیند اجرای رفع تداخلات اراضی در شهرستان های شوط، ماکو، نقده، شاهین دژ ، پلدشت و اشنویه به اتمام رسیده و تلاش ما بر این است تا در بقیه شهرستان ها نیز اجرای این طرح تا پایان شهریور ماه به پایان برسد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: هدف از تصویب قانون رفع تداخلات، رسیدگی به مشکلات ارباب رجوع، احقاق حقوق متقابل مردم و دولت، رفع مشکل ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی از جمله اجرای مقررات ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره‌وری از جنگل‌ها و مراتع کشور است.

روح الامین گفت: پس از رفع تداخل و صدور سند برای اراضی کشاورزی، زمین کشاورزی دارای ارزش و اعتبار شده و کشاورز می‌تواند به عنوان وثیقه از آن استفاده کند و کشاورزان صاحب زمین از این طریق دارای سرمایه واقعی‌تری شده و امکان این را می‌یابند که فعالیت کشاورزی خود را توسعه دهند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۸۴۲ هزار هکتار زمین کشاورزی اعم از باغ و زمین زراعی است.

نظر شما