شناسهٔ خبر: 67791538 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل امور شهری و شوراهای استان خبر داد

۱۵ شهرداری گیلان؛ مسئول ایجاد طرح های سالم سازی دریا

طاهره رفعتی

مدیرکل امور شهری و شوراهای گیلان، ۱۵ شهرداری از ۵۶ شهرداری استان را مسئول ایجاد طرح سالم سازی دریا دانست و خاطرنشان کرد: این شهرداری ها مکلف به فراهم سازی امکانات رفاهی در شان مردم و مسافران در سواحل هستند.

صاحب‌خبر -

خداداد قنبرزاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آماده سازی طرح‌های سالم سازی دریا از غرب تا شرق استان گیلان، اظهار کرد: شهرداران مناطق ساحلی گیلان امکانات رفاهی لازم را برای استفاده مسافران از اقصی نقاط کشور فراهم کرده اند تا مردم بتواند ساعات شاد و مفرحی را در کنار خانواده رقم بزنند.

وی با بیان اینکه استاندار گیلان همه شهرداری های ساحلی را مکلف کرده تا طرح های سالم سازی را اجرایی کنند، افزود: در این راستا اعتبارات خوبی نیز به منظور استقرار نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر و ناجیان غریق پیش بینی شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به تزریق به موقع اعتبارات طرح های سالم سازی دریا در سال جاری با هدف ایجاد امکانات رفاهی و خدمات رسانی بیشتر و بهتر به مسافران در سطح سواحل استان، عنوان کرد: شهرداری ها به ویژه در مناطق ساحلی اهتمام ویژه ای در ساماندهی پسماند خواهند داشت.

قنبرزاده زباله و پسماند را یکی از معضلات بزرگ استان های شمالی از جمله گیلان دانست و گفت: با پیگیری‌های جدی استاندار گیلان در دولت سیزدهم شاهد تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در بخش ساماندهی پسماند مرکز استان و شهرهای دارای کارخانه کمپوست هستیم.

وی از شهرداری ها خواست با همکاری بخش خصوصی به مدیریت پسماند در سطح سواحل در کنار طرح های سالم سازی بپردازند و گفت: نباید شاهد انباشت زباله در سطح شهر به ویژه ساحل باشیم.

مدیرکل امور شهری و شوراهای گیلان، شهرداری را یک نهاد مردمی دانست و اضافه کرد: شوراهای شهر برخاسته از آرای مردم هستند و شهردار نماد مدیریت مبتنی بر انتخاب مردم است لذا برنامه ریزی خوب شوراهای شهر می تواند به مدیریت شهری کمک کند و شهرداران باید در راستای طرح ها و پیشنهادات مطرح شده از سوی شوراها، نیاز شهروندان را تامین کنند.

وی در ادامه از ارزیابی میزان موفقیت شهرداران در اجرای طرح های سالم سازی دریا از طریق گروه ارزیاب دفتر امور شهری و اداره کل امور اجتماعی و بازرسی استانداری گیلان خبر داد و متذکر شد: شهرداران برتر معرفی خواهند شد.

قنبرزاده خواستار تدوین قانون مناسب از سوی مجلس شورای اسلامی در راستای مدیریت یکپارچه شهری و تعیین حدود اختیارات شهردار شد و بیان کرد: شهرداران باید بتوانند برای تامین خواست شهروندان به ویژه در بخش های بهداشت و درمان و محیط زیست و امدادرسانی و خدمات رسانی و... برنامه ریزی کنند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای گیلان ۱۵ شهرداری از ۵۶ شهرداری استان را مسئول ایجاد طرح سالم سازی دریا دانست و خاطرنشان کرد: این شهرداری‌ها مکلف به فراهم سازی امکانات رفاهی در شان مردم و مسافران در سواحل هستند.

وی در پایان از تامین قیر مورد نیاز شهرداری ها جهت آسفالت معابر طی دو مرحله در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: قیر تخصیصی به شهرداری‌ها در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است. تامین ماشین آلات سبک و سنگین برای شهرداری‌ها با محوریت پاکسازی معابر نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما