شناسهٔ خبر: 67791405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۲۹ هنرمند صنایع‌دستی شازند از تسهیلات مشاغل خانگی بهره‌مند شدند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند گفت: ۲۹ هنرمند صنایع‌دستی شازند از تسهیلات اشتغال‌زایی مشاغل خانگی در سال گذشته بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

‌به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، محمد اتابکی اظهار کرد: روز گذشته از کارگاه‌های مشاغل خانگی که در سال گذشته از تسهیلات مشاغل خانگی استفاده کرده‌اند بازدید مشترکی با حضور نمایندگانی از فرمانداری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه ۲۹ هنرمند صنایع‌دستی شهرستان شازند در سال گذشته از تسهیلات مشاغل خانگی بهره برده‌اند، افزود: هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان خمین ۲۰۰ میلیارد ریال وام مشاغل خانگی به‌منظور راه‌اندازی کارگاه یا توسعه و تجهیز آن دریافت کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی، فعالیت‌های عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی است که منجر به تولید خدمت یا کالای قابل عرضه در بازار می‌شود، در حال حاضر در این شهرستان هنرمندان و صنعتگران بسیاری از این شیوه برای تولید محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با حمایت میراث‌فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

اتابکی با تاکید بر حمایت‌های دولت در بخش مشاغل خانگی ادامه داد: دولت با حمایت از این طرح و تخصیص تسهیلات به دارندگان مجوز کسب‌وکار خانگی در بخش‌های مستقل و پشتیبان، گام‌های مؤثری برای ایجاد اشتغال برداشته است.

وی تصریح کرد: طرح‌های مشاغل خانگی توسط کارگروه اشتغال متشکل از نمایندگان فرمانداری، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث‌فرهنگی بررسی می‌شود و در هر شهرستان از محل فعالیت‌ها بازدید و طرح‌ها بعد از تأیید به‌منظور برخورداری از تسهیلات کم‌بهره به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سپس بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

نظر شما