شناسهٔ خبر: 67791370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم:

سهام شهرداری قم در بانک شهر ۷ درصد است

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به سهام هفت درصدی شهرداری قم در بانک شهر، بر اهمیت ارتقای سرمایه در این بانک تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مهرداد توکلی‌مقدم صبح امروز _سه‌شنبه دوم مرداد_ در جلسه شورای شهر قم اظهار کرد: شهرداری قم سال ۱۳۸۸ حدود ۲۳۰ میلیارد تومان در بانک شهر سرمایه‌گذاری کرد که ارزش این سهام ارتقای بسیاری داشته است.

وی افزود: ما می‌توانیم به بانک شهر به عنوان سهام‌دار خط‌مشی بدهیم، در این بانک نزدیک به هفت درصد سهام داریم و امروز ارزش سهام هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه در بانک شهر دارای منافعی برای مدیریت شهری است که از جمله می‌توان به استفاده از تسهیلات اشاره کرد.

توکلی‌مقدم تصریح کرد: طبق ماده ۱۴۱ قانون تجارت اگر شرکتی زیان‌ده بود، اجازه توزیع سود را ندارد که بانک شهر در سال ۱۴۰۱ با هر سهمی ۹۳ تومان سود دفاتر خود را بسته و ۱,۴۰۰ میلیارد تومان سود کلی بانک شهر بوده و در سال ۱۴۰۲ نیز ۶,۷۰۰ میلیارد تومان سود داشته و هر سهم ۵۲۰ تومان سود داشته است.

وی ادامه داد: ما به عنوان شهرداری یک میلیارد و ۹۰ میلیون سهم در بانک شهر داریم که شامل این سودها می‌شود؛ این سود مستتر است تا اقدامات لازم انجام شود و سود خودش را نشان دهد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با بیان اینکه بانک شهر سیزدهمین بانک فعال کشور است که در سال جاری رتبه دوم بانک‌های خصوصی کشور را دارد، افزود: بانک شهر مجوز افزایش ۳۷ برابری دارد.

توکلی‌مقدم با اشاره به اینکه شهرداری تهران مجوز کسب سهم ۳۳ درصدی را بانک مرکزی گرفته است، تاکید کرد: همه کلان‌شهرها مجوز افزایش سرمایه را گرفته‌اند به این صورت که با سهمیه درصدی که در بانک شهر دارند، برنامه مدیریتی آن‌ها از بین نرود.

نظر شما