شناسهٔ خبر: 67791226 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

انتخابات آمریکا|

زورآزمایی کارزار انتخاباتی دموکرات‎ها و جمهوری‎خواهان؛ هریس حمایت هم‎حزبی‎ها را کسب می‎کند

بسیاری از مقام‌های ارشد دموکرات در ایالت‌های مختلف این کشور حمایت خود را از نامزدی کامالا هریس اعلام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - دموکرات‌ها درباره حمایت از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، به‌عنوان نامزد پیشتاز این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری متحد شده‌اند.

ان‌بی‌سی نیوز در گزارشی با اشاره به اینکه هریس تایید اکثریت نمایندگان کنگره را که در کنوانسیون حزب دموکرات متعهد شده بودند، به دست آورده است، نوشت که این آستانه هزار و ۹۷۶ نماینده است و ان‌بی‌سی برآورد می‌کند که هریس از حمایت گفتاری یا کتبی هزار و ۹۹۲ نماینده برخوردار است.

کامالا هریس در حالی که هنوز به‌طور رسمی نامزد حزب نیست، موقعیت وی به عنوان نامزد پیشتاز استوار است و هیچ رقیب احتمالی نشان نداده که قصد دارد برای نامزدی با وی رقابت کند.

از زمانی که جو بایدن اعلام کرد که به کمپین انتخاباتی خود پایان خواهد داد، هریس و حزب دموکرات حدود ۲۵۰ میلیون دلار از طریق کمک‌های مالی آنلاین و تعهد‌های اهداکنندگان عمده دریافت کردند.

براساس داده‌های اکت بلو (ActBlue)، یک ردیاب خودکار، پلتفرم جمع‌آوری کمک‌های مالی دموکرات‌ها از زمانی که بایدن کنار رفته، ۱۰۶ میلیون دلار کمک به نامزد‌های دموکرات را پردازش کرده است.

همچنین سی‌ان‌ان به نقل از کمیته اقدام سیاسی دموکرات، گزارش داد: ما طی ۲۴ ساعت تعهداتی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار از اهداکنندگان دریافت کردیم.

هنوز مشخص نیست که چه مقدار از این پول به کمپین‌های مجلس نمایندگان و سنا داده شده و چه مقدار به کمپین سابق بایدن که به‌عنوان کمپین هریس برای ریاست‌جمهوری تغییر نام داده شده است.

برنامه‌ریزی بایدن برای حضور در کارزار هریس

ای‌بی‌سی نیز به نقل از یک مقام ارشد در دولت آمریکا گزارش داد: بایدن در حال برنامه‌ریزی برای مبارزات انتخاباتی فعال با هریس و برای حمایت از او در ایالت‌های کلیدی است.

حمایت کامل از هریس در پنسیلوانیا و فلوریدا

سی‌ان‌ان، به نقل از یک منبع آگاه دموکرات گزارش داد: نمایندگان دموکرات در پنسیلوانیا به اتفاق آرا از نامزدی هریس برای ریاست‌جمهوری حمایت کردند.

همچنین پایگاه روزنامه نیویورک تایمز، نوشت: ۲۳۶ نفر از ۲۵۴ نماینده فلوریدا در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها متعهد شدند از هریس حمایت کنند.

 

انتخابات آمریکا؛ هریس حمایت اکثریت دموکرات‌ها را کسب می‌کند

حمایت تمامی فرمانداران دموکرات از هریس

پایگاه نشریه پولیتیکو به نقل از منابع گزارش داد که همه ۲۰ فرماندار ایالت‌های دموکرات حمایت خود را از نامزدی کامالا هریس اعلام کردند.

بایدن: کامالا هریس بهترین است

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در اظهاراتی کامالا هریس را بهترین توصیف کرده و گفت: تصمیم من برای کناره‌گیری از انتخابات تصمیم درستی بود.

وی با اشاره به اینکه نام نامزد انتخاباتی تغییر کرده است، یادآور شد: اما من در کنار هریس کارزار انتخاباتی خواهم داشت و از صحنه ناپدید نمی‌شوم.

رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد: مصمم به ادامه کار هستم و به انجام وظایف ریاست‌جمهوری خود متعهد خواهم ماند.

وی تصریح کرد: می‌خواهم کامالا هریس بداند که من همیشه از او حمایت کرده‌ام و قول می‌دهم که همیشه از او حمایت کنم.

بایدن با بیان اینکه باید دموکراسی را در آمریکا نجات دهد، گفت: ترامپ همچنان یک خطر برای جامعه است.

هریس: به کاری که بایدن شروع کرد ادامه خواهم داد

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی با اعلام تعهد به اینکه کاری را که بایدن شروع کرده، وی ادامه خواهد داد، تاکید کرد: در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز خواهیم شد.

نامزد احتمالی حزب دموکرات یادآور شد: برای من مهم بود که نقش مدیریت بایدن را پس از اعلام کناره‌گیری وی ادامه دهم؛ ما پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری کار سختی داریم و من تمام تلاشم را در مرحله بعدی برای متحد کردن حزب دموکرات انجام خواهم داد.

وی در ادامه رقیب جمهوری‌خواه خود را هدف حملات لفظی قرار داده و گفت: در طول کارم به‌عنوان دادستان، جنایتکارانی مانند دونالد ترامپ را تحت تعقیب قرار دادم؛ من سوابق خود را در برابر پرونده خشونت جنسی ترامپ که از سوی هیئت منصفه متهم شده است، قرار خواهم داد.

انتخابات آمریکا؛ هریس حمایت اکثریت دموکرات‌ها را کسب می‌کند

هریس با اشاره به اینکه مبارزات انتخاباتی وی تنها درباره دونالد ترامپ نیست، یادآور شد: بلکه این مبارزات در مورد دیدگاه ما برای آینده آمریکاست.

وی افزود: ترامپ و پروژه افراطی‌اش ما را به شکست و سیاست‌هایی که امتیازات مالیاتی را به ثروتمندان اعطا می‌کرد، برمی‌گرداند؛ ترامپ و پروژه افراطی او طبقه متوسط ​​را تضعیف کرده و آمریکا را به عقب خواهد برد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما به آزادی، فرصت و عدالت برای همه اعتقاد داریم، نه فقط برخی.

تغییر در کمپین انتخاباتی ترامپ برای رقابت با هریس

جمهوری‌خواهان در تلاش هستند تا کمپین ترامپ را که برای شکست دادن بایدن برنامه‌ریزی شده بود، به یک کمپین که قادر به شکست یک نامزد بسیار متفاوت باشد، تبدیل کنند.

انتقاد ترامپ از عملکرد سرویس مخفی آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه، در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز از عملکرد سرویس مخفی آمریکا، انتقاد کرد.

ترامپ گفت که باید اطمینان حاصل می‌شد که فرد مسلحی در محل وجود ندارد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا یادآور شد: او (رئیس سرویس مخفی آمریکا) واقعا به دیدن من آمد و منظورم این است که خیلی خوب پیش رفت، اما کسی باید مطمئن می‌شد که هیچ کس روی آن سقف نیست.

 

زورآزمایی کارزار انتخاباتی دموکرات‎ها و جمهوری‎خواهان؛ هریس حمایت هم‎حزبی‎ها را کسب می‎کند

کارزار معاون ترامپ و حمله لفظی به هریس

جی‌دی ونس، نامزد معاونت ریاست‌جمهوری ترامپ، اولین حضور انفرادی خود را در گردهمایی انتخاباتی یک روز پس از انصراف جو بایدن انجام داد.

این سناتور اوهایو در دبیرستان سابق خود در میدل‌تاون، زادگاهش، کارزاری برگزار کرد و در این گردهمایی از دونالد ترامپ، تمجید کرد.

ونس در این گردهمایی هریس را هدف حملات لفظی خود قرار داده و گفت: به من گفته شد که قرار است با کامالا هریس مناظره کنم و اکنون ترامپ با او مناظره خواهد کرد؛ اگر با شما صادق باشم، به نوعی از این موضوع عصبانی هستم.

معاون ترامپ، گفت: هریس در مورد تاریخ این کشور نه با قدردانی، بلکه با محکومیت صحبت می‌کند.

وی خطاب به هریس گفت: همه چیز عالی نیست و هرگز نخواهد بود، اما شما اگر می‌خواهید این کشور را مدیریت کنید، باید نسبت به آن قدردان باشید.

انتهای پیام/

 

نظر شما