شناسهٔ خبر: 67790923 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد

لزوم پرداختن به موضوعات تربیتی در کنار حفظ و قرائت قرآن

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در کنار مسابقات قرائت و حفظ، باید به مفاهیم، تفسیر و موضوعات تربیتی نیز پرداخته شود که این موضوع مهم در مسابقات اوقاف دیده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین بانکی‌پور با اشاره به برگزاری چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در شهرستان اصفهان اظهار کرد: تاکید شدیدی در نظام تربیت اسلامی مبنی بر مأنوس کردن جوانان و نوجوانان با قرآن از سنین پایین وجود دارد و اگر این اتفاق از کودکی رخ دهد، موجب نفوذ قرآن در تار و پود آن‌ها می‌شود.

وی افزود: قرآن دریای مواج هدایت الهی است و قوی‌ترین شیوه‌های تربیتی را در بر دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیر برگزاری مسابقات در جذب جوانان و نوجوانان به قرآن عنوان کرد: یکی از راهکارهای آشنایی قرآن با فضای سنی جوانان، برگزاری مسابقات قرآن است که در سطوح بین‌المللی، ملی، استانی به‌ویژه شهرستانی آثاری دارد.

وی ادامه داد: در سطح شهرستانی و محلی افراد بیشتری می‌توانند با مسابقات درگیر شوند و این تأثیر قوی‌تری بر فضای قرآنی آن شهرستان دارد؛ از این‌رو برگزاری چنین رویدادی مورد استقبال خواهد بود.

بانکی‌پور با اشاره به حضور دانش‌آموزان در این دوره از مسابقات تصریح کرد: از دیرباز جذب نوجوانان به قرآن بسیار قوی‌تر از گروه‌های سنی دیگر بوده و ما باید در همان ابتدای نوجوانی زمینه جذب آن‌ها را فراهم کنیم؛ به‌ویژه در شرایطی که ما با تهاجم فرهنگی دشمنان روبه‌رو بوده و خطرات بی‌شماری مورد توجه نوجوانان است، اهتمام ویژه به نوجوانان در مسابقات قرآنی کاری بسیار سازنده است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مفاهیم قرآن در مسابقات بیان کرد: در کنار مسابقات قرائت و حفظ، باید به مفاهیم، تفسیر و موضوعات تربیتی نیز پرداخته شود که این موضوع مهم در مسابقات اوقاف دیده می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با وظیفه جامعه قرآنی در برگزاری مسابقات تصریح کرد: برگزاری چنین رویدادهایی نیاز به کار جمعی دارد تا از نظر کمی و کیفی در سطح بالایی قرار بگیرد؛ از این‌رو انتظار می‌رود که دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و سایر نهادهای فرهنگی و علمی شهر برای حفظ جایگاه مرجعیت قرآن همکاری کنند.

وی با بیان اینکه هرچه برای قرآن کار کنیم کم است، خاطرنشان کرد: در سوره فرقان بیان شده است که در روز قیامت پیامبر اکرم (ص) از کسانی که موجب محجوریت قرآن شدند، شکایت می‌کند؛ باید تلاش کرد که در روز قیامت جزو این دسته نباشیم و از شفاعت ایشان برخوردار شویم.

نظر شما