شناسهٔ خبر: 67790816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

۱۱۹ طرح اشتغالزایی بهزیستی در زنجان افتتاح می‌شود | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از افتتاح ۱۱۹ طرح اشتغالزایی به مناسبت هفته بهزیستی در سطح استان خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، « روح الله خدابندلو»  گفت: افتتاح ۱۰ واحد مسکن مددجویان و ۱۱۹ طرح اشتغالزایی به صورت ویدیو کنفرانس همزمان با سراسر کشور، ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان، ارائه خدمات رایگان پیشگیری از معلولیت، بینایی سنجی و شنوایی سنجی، ملاقات عمومی و دیدار با جامعه هدف و گرامیداشت مقام شامخ شهدا از برنامه های این هفته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مختلف این اداره کل در بخش های مختلف،اضافه کرد:هم اکنون هشت درصد خانوار استان به تعداد ۳۰ هزار و ۴۳۳ خانوار با پرونده‌های فعال و غیر فعال تحت پوشش بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی زنجان ادامه داد: از این تعداد ۱۹ هزار و ۲۸۲ خانوار معادل ۶۳ درصد کل خانوارهای تحت پوشش مستمری دریافت می‌کنند و ۳۷ درصد از سایر خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به ماموریت‌ها و فعالیت‌های دفتر اشتغال بهزیستی استان،‌ اظهار کرد: حمایت از اشتغال ایجاد شده برای جامعه هدف که موجب پایداری و تثبیت اشتغال آنها می شود، استفاده از بیمه بیکاری، تشویق و ترغیب مددجویان جهت استفاده از سهم بیمه خویش فرمایی، برخورداری مشمولین از حقوق بازنشستگی و استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

خدابندلو با بیان اینکه طی سه ماهه اول سال جاری ۱۱۹ شغل برای جامعه هدف ایجاد شده است، افزود: طی سال گذشته ۹۹۸ فرصت شغلی برای مددجویان سازمان ایجاد شد.



نظر شما