شناسهٔ خبر: 67790787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون سیاسی امنیتی فرماندار رزن :

رزن از پاک‌ترین شهرستان‌ها در آسیب‌های اجتماعی است

شهره اکبری

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار رزن گفت: شهرستان رزن یکی از جمله پاک‌ترین شهرستان‌های استان همدان در بحث آسیب‌های اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

علی اکبر ناظمی سه شنبه دوم مرداد ماه در جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرستان، اظهارکرد: برای کاهش دو چندان آسیب‌های اجتماعی کار فرهنگی بیشتری باید انجام شود چرا که برخی از آسیب‌های اجتماعی که با آن مواجه هستیم نتیجه غفلت از مسائل فرهنگی و دینی است.

وی افزود: نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی، مشکلات و فقر مادی، خانوادگی، بیکاری، رشد و توسعه تکنولوژی و صنعت، اختلافات خانوادگی و تربیت فرزندان و بسیاری از موارد دیگر می‌تواند باعث ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی شود.

ناظمی با بیان اینکه همه در قبال آسیب‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌ها مسئول هستیم، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت افراد و شخصیت‌های تاثیرگذار برای حضور در مناطقی که آسیب‌های اجتماعی بالایی دارد از نقش موثری می‌تواند برخوردار باشد.

وی گفت: یکی از راه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تعمیق باورهای دینی و تقویت بنیه اعتقادی است که باید بیش از پیش مورد توجه همه مسئولین به‌ویژه در حوزه آموزش و پرورش، رابطین و مجریان پیشگیری قرار گیرد.

نجفی دادستان شهرستان هم در این جلسه بر لزوم کمیته‌های کارشناسی بررسی مسائل اجتماعی و هم‌افزایی دستگاه‌های شهرستان در بررسی و اقدام برای رفع معضلات اجتماعی و آسیب‌ها تاکید کرد.

لزوم اشتراک گذاری آمار و اطلاعات آسیب‌های اجتماعی توسط اعضای ستاد در شهرستان، همکاری و هم‌افزایی بهزیستی و آموزش و پرورش و مرکز بهداشت در پیگیری موارد، لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌های آموزش خانواده و مهارت‌های زندگی و همسرداری و فرزندپروری، اقدام به موقع و بهنگام دستگاه‌های عضو در هنگام بروز آسیب‌های اجتماعی بویژه برای جوانان و دانش اموزان از دیگر مواردی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

انتهای پیام

نظر شما