شناسهٔ خبر: 67790774 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کلاهبرداری با ترفند استخدام و کاریابی در فضای مجازی

رییس پلیس فتا پایتخت، از کلاهبرداری استخدام و کاریابی در فضای مجازی خبر داد و گفت: سودجویان با شیوه‌های مختلف از قبیل سو استفاده از مدارک هویتی کلاهبرداری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: در دنیای اینترنت و فضای مجازی، پدیده‌های مختلفی از جمله کلاهبرداری در استخدام و کاریابی به‌طور گسترده‌ای رواج دارد که می‌تواند بر کارجویان و کسب‌وکارها تأثیرات نامطلوبی داشته باشد. این پدیده به شکل‌های مختلفی اتفاق می‌افتد.

افراد یا گروه‌ها با استفاده از آگهی‌های جعلی یا نامعتبر در سایت‌های استخدامی، افراد را با عناوین جذاب و شرایط کاری ایده‌آل جذب می‌کنند. این آگهی‌ها اغلب اطلاعات نادرستی درباره شغل، حقوق و شرایط کاری ارائه می‌دهند تا افراد را به فریب بیندازند.

برخی کلاهبرداران به عنوان مصاحبه‌گران و با استفاده از سناریوها و سوالات جعلی افراد را تحت فشار قرار داده و اطلاعات شخصی یا مالی از آن‌ها را دریافت می‌کنند.

برای جلوگیری از واقع شدن در برابر کلاهبرداری‌های مربوط به استخدام و کاریابی در فضای مجازی باید به مواردی توجه کرد: قبل از هرگونه تعامل، وب‌سایت یا پروفایل مجازی مرتبط را دقیق بررسی کنید و از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید و در جستجوی کار یا استخدام، از منابع معتبر و شناخته شده استفاده کنید و به تبلیغات مشکوک توجه نکنید و هیچگاه اطلاعات شخصی یا مالی خود را به افراد یا سازمان‌های نامعتبر ارسال نکنید.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در این باره گفت: از آنجایی که افراد زیادی در سطح جامعه جویای شغل هستند، شیادان سایبری با سو استفاده از این موضوع با درج آگهی‌های استخدامی کاذب در فضای مجازی و همچنین سایت‌های آگهی آنلاین اقدام به کلاهبرداری از عموم مردم می‌کنند.

وی افزود: سودجویان با شیوه‌های مختلف از قبیل درخواست مبلغ برای تشکیل پرونده استخدامی و عدم عودت آن، سو استفاده از مدارک هویتی، سو استفاده از کارت و حساب بانکی دست به کلاهبرداری می‌زنند.

نظر شما