شناسهٔ خبر: 67790009 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هرتزوگ خواهان توافق برای بازگرداندن اسرای صهیونیست شد

ایرنا

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی از دستیابی به توافق با جنبش حماس برای بازگردادن اسیران صهیونیست از نوار غزه حمایت کرد و بازگرداندن آنها را نیازی مبرم و امری ضروری دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، رئیس رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در سالگرد نظامیان کشته شده این رژیم در جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی با لبنان درباره اسرای صهیونیست که در نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه هستند، گفت: بازگردان اسرا نیازی مبرم و امری ضروری است و در این خصوص اجماع‌نظر وجود دارد. این این بزرگترین توصیه است. من از هرگامی که منجر به بازگرداندن اسرا شود استقبال و از هر قراردادی (برای مبادله اسیران با مقاومت فلسطین) حمایت کامل خواهم کرد.

او با قدردانی از حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی در کشتار ملت فلسطین در نوار غزه و در عین حال اذعان به اختلافات و تنش های داخلی بین سران رژیم صهیونیستی گفت: ائتلاف استراتژیک با آمریکا، ثابت و فراتر از همه اختلافات سیاسی و حزبی باقی خواهد ماند.

هرتزوگ در بخش دیگری از سخنرانی خود بدون اشاره به گرفتار شدن ۹ ماهه ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و اذعان شماری از تحلیلگران و فرماندهان نظامی این رژیم به ناتوانی و آماده نبودن ارتش برای نبرد همزمان با محور مقاومت گفت: باید در مقابل حماس، حزب‌الله، حوثی‌ها (انصارالله یمن) و تمام دشمنان که خواهان محو اسرائیلی ها و حکومت آنها از روی زمین هستند، قاطع و خشن باشیم.

بر اساس نظرسنجی سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، ۶۲ درصد از نظامیان صهیونیست توافق با مقاومت فلسطین برای مبادله اسرا را تائید می‌کنند.

این در حالی است که یک رسانه صهیونیستی یکشنبه شب اعلام کرد که هیأت مذاکره‌ کننده رژیم صهیونیستی برای پیشرفت در مذاکرات با جنبش حماس برای تبادل اسیران چراغ سبز دریافت کرده است.

با گذشت بیش از ۹ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکنون با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با جنبش حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد، بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند. در قالب جدیدترین دور مذاکره، منابع خبری رژیم صهیونیستی دوشنبه شب اعلام کردند که هیات مذاکره کننده این رژیم قرار است پنجشنبه این هفته پاسخ تل آویو برای دستیابی به آتش بس و تبادل اسیران را به دوحه قطر ببرد. دوحه و مصر به همراه واشنگتن نقش میانجی بین رژیم صهیونیستی و حماس در قالب مذاکرات را بازی می کنند.

نظر شما