شناسهٔ خبر: 67789869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۰۵ خانوار مددجو در گرمسار متقاضی نهضت ملی مسکن هستند

سمنان - ایرنا - رییس بهزیستی گرمسار با بیان اینکه تسهیلات حمایتی برای تامین مسکن به مددجویان پرداخت می‌شود، گفت: ۱۰۵ خانوار مددجو در شهر و روستاهای بخش مرکزی این شهرستان متقاضی نهضت ملی مسکن هستند.

صاحب‌خبر -

محمد نسیمی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به خدمات حمایتی سازمان بهزیستی از مددجویان بیان کرد: در حوزه مسکن ۶۵ متقاضی مددجو از شهرستان گرمسار در بخش ایوانکی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که ۲۵ متقاضی سهم آورده خود را پرداخت کردند و سهم سازمانی نیز پرداخت‌شده و در مرحله واگذاری طرح قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۱۰۵ خانوار مددجو نیز در حوزه شهری و روستایی گرمسار متقاضی نهضت ملی مسکن هستند که پرونده آنان به بنیاد مسکن معرفی‌شد، افزود: درصورتی‌که فرم «ج» این افراد سبز باشد، بعد از طی مراحل اداری واگذاری زمین به‌صورت رایگان به مددجویان بهزیستی انجام می‌شود و ۲ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به این افراد پرداخت می‌شود.

رییس بهزیستی گرمسار با اشاره به اعتبارات تخصیص‌یافته در حوزه پیشگیری، توان‌بخشی و اجتماعی برای ارائه خدمات به مددجویان این شهرستان، عنوان کرد: یک‌هزار و ۶۲۰ پرونده توان‌بخشی و ۳۱۰ پرونده در حوزه اجتماعی و زنان سرپرست خانوار در گرمسار موجود است که از خدمات حمایتی این سازمان بهره‌گیری می‌کنند.

صرف ۱۴ میلیارد ریال اعتبار بهزیستی در سال ۱۴۰۲

وی اضافه کرد: ۱۴ میلیارد ریال اعتبار سال گذشته به طرح‌های توان‌بخشی اختصاص یافت و در بخش هزینه تحصیل، ایاب و ذهاب، مناسب‌سازی محیط و سایر موضوعات حوزه توان‌بخشی صرف شد.

نسیمی با بیان اینکه بخشی از این اعتبارات در حوزه پیشگیری از اعتیاد هزینه شد، گفت: حدود ۷ میلیارد ریال در بحث درمان اعتیاد به‌صورت یاری‌برگ برای افراد کم‌بضاعت باهدف ترک اعتیاد هزینه شد.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه اجتماعی بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به عنوان کمک‌هزینه ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت‌شد، بیان کرد: ۵۷ میلیارد ریال اعتبار طی سال گذشته به حوزه اشتغال‌زایی اختصاص یافت و برای سال جاری نیز ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در این حوزه اختصاص‌یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲۹ هزار و ۲۹۸ نفر تحت پوشش اداره کل بهزیستی سمنان هستند.

سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی هم‌جواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

استان سمنان بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، با هشت شهرستان درمجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد

نظر شما