شناسهٔ خبر: 67789762 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار رئیس‌جمهور کلمبیا نسبت به بی‌توجهی به غزه هشدار رئیس‌جمهور کلمبیا نسبت به بی‌توجهی به غزه

رئیس جمهور کلمبیا تاکید کرد اگر جنایت غزه مورد توجه قرار نگیرد، فرزندان کشور‌های مختلف بمباران خواهند شد.

صاحب‌خبر -

گوستاوو پترو، رئیس جمهور کلمبیا با انتشار توییتی در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس نسبت به فراموش کردن کودکان نسل کشی غزه هشدار داد و تأکید کرد که اگر این جنایت تمام نشود، فرزندان دیگر کشورها نیز بمباران خواهند شد. 

براساس گزارش آر تی، پترو عکسی از کودکان فلسطینی که در نتیجه جنگ جاری رژیم صهیونیستی در نوار غزه جان باختند را ضمیمه توئیت خود کرد و در مورد آن گفت: آن‌ها کودکان نسل کشی در غزه هستند که بشریت نباید آنها را فراموش کند، زیرا پس از آن بچه‌های ما همان‌هایی خواهند بود که بمباران خواهند شد.

رئیس جمهور کلمبیا پیش از این از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد و اعلام کرده بود که او مستحق صدور حکم بازداشت بین المللی است، زیرا از پایان نسل کشی در نوار غزه خودداری می‌کند.

وزارت امور خارجه کلمبیا پیشتر اعلام کرده بود که به طور رسمی سفیر رژیم صهیونیستی در بوگوتا را از قطع روابط دیپلماتیک میان کلمبیا و رژیم مطلع کرده است.

رئیس جمهور کلمبیا در ماه مه گذشته گفت که روابط دیپلماتیک خود را با تل‌آویو به دلیل اقدامات این رژیم در غزه قطع خواهد کرد. او در ادامه گفت: ما روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع خواهیم کرد، زیرا این کشور دارای دولت و رئیسی با تمایلات به نسل کشی است.

جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی در نوار غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ ادامه دارد و بیش از ۱۰۰۰۰۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است که اکثر آنها کودکان و زنان هستند. از سویی دیگر بیش از ۱۰۰۰۰ نفر همچنان زیر آوار ناپدید هستند.

مترجم: مینا عظیمی

نظر شما