شناسهٔ خبر: 67788852 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

روایت فرزندان شهدای هفتم تیر از جنایت منافقین؛ تاکید بر محاکمه عاملان واقعه ترور

دادگاه رسیدگی به جنایت‌های منافقین در حال برگزاری است و در این میان روایت و مطالبه‌های فرزندان شهدای ترور موضوع‌هایی قابل توجه هستند.

صاحب‌خبر -

برگزاری دادگاه رسیدگی به جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین از جهات مختلفی قابل توجه است، اما بیش از همه مطالبه فرزندان شهدای ترور توجهات را به خود جلب می‌کند؛ آن‌ها خواستار ریشه‌کن شدن این گروهک جنایت‌کار و قطع حمایت‌های بین‌المللی از آن‌ها هستند.

حامیان بین‌المللی منافقین محاکمه شوند

در همین رابطه محمدجواد اسلامی، فرزند شهید محمدصادق اسلامی از شهدای حادثه هفتم تیر ۱۳۶۰ درپی انفجار تروریستی در دفتر حزب جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با میزان می‌گوید که پدرش در زمان شهادت معاون پارلمانی وزارت بازرگانی وقت بوده و او در آن زمان ۱۹ سال سن داشته است.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی اکنون درختی پابرجا و محکم است، اما شرایط در آن زمان به گونه‌ای بود که باید هر روز برای حفظ آن نهال نوپا تلاش می‌کردیم.

فرزند شهید ترور درباره خواسته اصلی خود از برگزاری دادگاه رسیدگی به جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین، گفت: خواسته اصلی من از برگزاری دادگاه، این است که حامیان بین‌المللی منافقین محاکمه شوند.

در ارائه مستندات و موضع‌گیری‌ها باید به ظرایف حقوقی توجه ویژه شود

همچنین حسین ناطق نوری، فرزند شهید عباس‌علی ناطق نوری، نماینده نخستین دوره مجلس شورای اسلامی که در حادثه هفتم تیر به شهادت رسید، نیز در گفت‌وگو با میزان بر تهیه اسناد و مستندات برای مقابله با شبهه‌افکنی‌ها و اتهام‌زنی‌های منافقین تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به وجوه تشابه میان نسل‌کشی در غزه و اقدام منافقین برای قتل‌عام شهروندان، تصریح کرد: منافقین نیز مانند رژیم اسرائیل زنان و کودکان را قتل‌عام کرده‌اند.

ناطق نوری با بیان اینکه ماهیت اقدام منافقین در انجام اقدام‌های تروریستی مانند هدف قرار دادن مجتمع مسکونی مانند حمله رژیم صهیوونیستی به مناطق امنی مانند اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه است، اظهار کرد: با وجود این، موضوع دارای وجوه افتراقی نیز است؛ در مورد ترور‌های انجام‌شده از سوی گروهک تروریستی منافقین با سازمانی داخلی مواجه هستیم که دست به ترور و قتل‌عام هموطنان خود می‌زند، اما در موضوع غزه یک رژیم با ملت دیگری این کار را می‌کند.

فرزند شهید ترور در ادامه به تلاش‌های منافقین برای انحراف افکار عمومی از مسیر اتهام‌زنی‌ها به کشور اشاره کرد و گفت: من در سال ۱۴۰۰ پاسخ حقوقی ۵۰ صفحه‌ای را برای رد این اتهام‌زنی‌ها به‌طور مستند نوشتم و منتشر کردم؛ هدف آن‌ها از چنین اتهام‌هایی فضاسازی و ایجاد جنگ روانی علیه کشور است.

به گفته وی، با توجه به شبهه آفرینی‌های منافقین درباره ماهیت تروریستی این گروهک، همچنان باید برای اثبات تروریستی بودن منافقین تلاش کنیم.

ناطق نوری با اشاره به اینکه ارائه مستندات در این باره از جمله اذعان شهود خارجی، سازمان‌های جاسوسی مختلف در جهان و نهاد‌های بین‌المللی به تروریستی بودن منافقین در معرفی ماهیت این گروهک بسیار موثر است، اضافه کرد: مستندات بین‌المللی درباره تروریستی بودن گروهک منافقین وجود دارد و کسی در این باره تردیدی ندارد، اما در ارائه مستندات و موضع‌گیری‌ها باید به ظرایف حقوقی توجه ویژه شود.

فرزند شهید ناطق نوری با بیان اینکه به گفته اعضای منافقین، کادر اصلی این گروهک در فاجعه هفتم تیر که باید محاکمه شوند، اغلب معدوم شده‌اند و اکنون فقط یکی دو نفر از کادر اصلی اجرای جنایت هفتم تیر از جمله ابریشمچی باقی مانده‌اند، گفت: خواسته من این است که بقیه اعضای باقی مانده کادر جنایت هفتم تیر مشخص شوند و معلوم شود که کجا هستند.

انتهای پیام/

نظر شما